FENNTARTHATÓ CSOMAGOLÁS, A L'ORÉAL CSOPORT KULCSFONTOSSÁGÚ KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁSA
A Csoport

A csomagolás életciklusának javítása az erőforrások optimalizálásával és a hulladéktermelés korlátozásával a L'Oréal fenntarthatósági stratégiájának és „Sharing Beauty With All” programjának egyik legfontosabb pillére. 2017-ben több mérföldkövet is sikerült elérni az innovatív megoldásoknak köszönhetően az öko-design és az újrahasznosítás terén.

sustainable packaging

A valóban fenntartható csomagolásért

A L'Oréal elkötelezett a felelősségteljes, fenntartható csomagolás tervezése mellett, 2007 óta. E cél elérése érdekében a Csoport a tervezési szakasztól kezdve 3 szabályt tart szem előtt: a környezet kímélése, a szükséges erőforrások mennyiségének csökkentése és a hagyományos anyagok helyettesítése újrahasznosítható és biológiailag lebomló alternatívákkal. 

SPOT - egyedülálló eszköz a kozmetikai termékek hatásának felmérésére

Ennek támogatásához a L'Oréal csapata létrehozta a fenntartható termékoptimalizálási eszközt (Sustainable Product Optimization Tool – SPOT). Ennek az eszköznek két elsődleges funkciója van. Az első a kozmetikai termék környezeti és társadalmi hatásainak mérése. A második, hogy szimulálja a különböző helyzeteket és azonosítja a potenciális fejlesztési lehetőségeket a tervezési fázistól kezdődően. Az ilyen fejlesztések magukban foglalhatják a csomagolást vagy magát a formulát. A 2017-ben elindított Vichy Aqualia Thermal krém csomagolása jó példa erre: az üveg 10%-ban újrahasznosított üvegből készült és teljes súlya 44%-kal csökkent.

Könnyebb csomagolás vagy utántöltés

A termékek előállításához szükséges erőforrások korlátozása egy másik L'Oréal által használt optimalizálás. A palackok és kupakok súlyának csökkentésére irányuló kezdeményezések 2008 és 2017 között 5 000 tonna nyersanyag megtakarítását eredményezték. Az erőforrások csökkentésére irányuló másik stratégia a nagyobb vagy újratölthető csomagolás tervezése.

Több újrahasznosítás

„Ma bizonyos termékek esetében a csomagolásban használt műanyag akár 100%-a újrahasznosított lehet” – mondta Philippe Thuvien, L'Oréal Csoport csomagolási és fejlesztési részlegének ügyvezetője, utalva a Redken, a Kiehl’s és a Pureology márkák új samponjainak flakonjaira. Összességében a csomagolásban lévő újrahasznosított műanyag mennyisége 2017-ben 33%-kal nőtt. A fenntartható csomagolás jövőjébe fektető iparág vezetőjeként a Csoport a Quantis környezetvédelmi tanácsadó céggel működik együtt azzal a céllal, hogy elindítsa a fenntartható csomagolási kezdeményezést a kozmetikai termékek esetében (Sustainable Packaging Initiative for Cosmetics – SPICE), amelynek célja, hogy segítséget nyújtson az iparágnak a felelősségteljesebb csomagoláshoz, és javítsa a teljes csomagolási értéklánc környezetvédelmi teljesítményét.

Ha többet szeretne megtudni a L'Oréal felelősségteljes csomagolási politikájáról, olvassa el „A 100%-ban felelősségteljes csomagolás lehetséges!”, valamint „A L'Oréal fenntartható átalakulásának titkai” című jelentéseinket, és nézze meg a L’Oréal kutatási és innovációs részlegének fenntartható innovációs igazgatójával, Laurent Gilberttel készült interjút (forrás: L'Oréal 2017-es Annual Report).

Fedezze fel fenntarthatósági programunkat, kezdeményezéseinket és eredményeinket a sharingbeautywithall.loreal.com oldalon.