AZ EQUILEAP SZERINT EURÓPÁBAN A L’ORÉAL A LEGKIEGYENSÚLYOZOTTABB VÁLLALAT A NEMEK ARÁNYA SZEMPONTJÁBÓL
A Csoport

A L’Oréal európai 1. helyezésért járó kapott az Equileaptől. Ezzel a helyezéssel a nemek közötti egyenlőség új, nem pénzügyi szempontot határoz meg a befektetők számára.

equileap

„A sokszínűség és a befogadás a L’Oréal velejében rejlő érték. Az Equileap idén is elismerte a nemek közötti igazságosság melletti elkötelezettségünket. Elkötelezettnek kell maradnunk akkor is, ha úttörők vagyunk a nemek közötti egyenlőség tekintetében, és értékelik a lépéseinket, mert meggyőződésünk, hogy a nemek paritása teljesítménybeli kérdés és az innováció fő motorja” – jegyezte meg Jean-Claude Le Grand, a L’Oréal HR felelős ügyvezető alelnöke. 

A hasonló szervezetek vezető nemzetközi ágazatközi osztályozása a rangsor felállításánál 3000 vállalat közzétett adatait vizsgálja. A rangsor célja a befektetők dolgának megkönnyítése a nemek közötti egyenlőség ösztönzésében élen járó vállalatok megtalálásában, hogy e nem pénzügyi szempont alapján hozhassák meg a döntéseiket. Az Equileap idén az egységes nemzetközi rangsort különböző földrajzi területekre vonatkozó külön listával egészítette ki. A 2017-ben első helyet megszerző L’Oréal 2018-ban megkapta az európai nagydíjat.

A nemek közötti egyenlőség úttörője

A L’Oréal minden nap elkötelezetten támogatja a nőket a világ minden részén, amivel egyenlő esélyeket biztosít a képzés és az előmenetel terén. A L’Oréal a nemek közötti bérkülönbség tekintetében is úttörő, mivel már 2007-ben felkérte az Országos Francia Demográfiai Kutatóintézetet, az INED-et, hogy készítsen egy átfogó elemzést a nemek közötti bérkülönbségről. A Csoport 2018 óta az egész világon terjeszti ezt a filozófiát. A vállalatot, amely 23 országban GEEIS (nemek közötti egyenlőség európai és nemzetközi szabványa), 7 országban pedig EDGE (nemek közötti egyenlőség gazdasági hozadéka) tanúsítványt kapott, rendszeresen auditálják is.

2018-ban emelkedett azon vállalatok száma, amelyek nyilvánosan hozzáférhetővé tették az adataikat. A L’Oréal idén második lett a nemzetközi rangsorban, Jean-Claude Le Grand pedig hozzátette: „az a tény, hogy egyre több vállalat dolgozik a nemek közötti egyenlőségért, azt jelenti, hogy gyorsabban fogunk előrehaladni, és a dolgok valóban beindulnak majd”. Valójában minden kutatás azt bizonyítja, hogy hatékony növekedési tényező a vállalatoknál az esélyegyenlőség és a nemek közötti egyenlőség: a pozitív nemek közötti összetételű cégek 21%-kal hatékonyabbak a többieknél. (Forrás: McKinsey, „Delivering through diversity”, 2018. január).

Az Equileap 2018. évi sajtóközleménye a következő címen olvasható: https://equileap.org/press-releases-videos/