A L'Oréal és a Gjosa összefogásának köszönhetően ötször kevesebb víz kell a sampon leöblítéséhez

gjosa

Amikor stratégiai kérdés a vízhez jutás, a L’Oréal és a Gjosa bejelentette, hogy mostantól az eddig általában szükséges 8 liter helyett mindössze 1,5 liter vízzel is lemosható a sampon.

Egy svájci start-up, a Gjosa kifejlesztett egy (2 liter víz/perc teljesítményű) víztakarékos zuhanyrózsát, amely megtöri a víz áramlását, miközben felgyorsítja a cseppecskék mozgását úgy, hogy a mosás ugyanolyan hatékony. A működés optimalizálása érdekében a L’Oréal tudósai könnyebben lemosható, egyenesen a zuhanyrózsán keresztül alkalmazható samponokat fejlesztettek ki. A megfelelő, fröccsmentes mosás elérése érdekében valós körülmények között módosították a vízsugár néhány paraméterét, ezzel pedig csaknem 70%-kal csökken a víz- és energiafogyasztás (a videó megtekintéséhez kattintson IDE).

Egyre nagyobb probléma a világban a vízhez jutás: a világ vízfogyasztása kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a népesség, az ENSZ szerint pedig 2025-re a világ népességének akár 2/3-a is vízhiányos körülmények között élhet. A samponok és a tusfürdők jelentős mennyiségű vizet igényelnek, éppen ebben rejlik a haszna annak, hogy megtalálták, hogyan lehet a legjobban kihasználni a víz minden cseppjét.

Úgy oldották meg ezt a problémát, hogy a legjobb vízszolgáltatási technológiát keresztezték a samponnal. „Ez egy példa értékű, különleges összefogás, mert a fogyasztók elvárásaira épül, a legkorszerűbb technológia alkalmazásával rávezeti őket a fenntartható fejlődés útjára, miközben teljesen új fogyasztói élményt kínál” – mondja a Gjosa két társalapítója, Amin Abdulla és Luc Amgwerd.

„Az első eredmények alapján az innovációnak nagyszerű kilátásai vannak, amely láthatóan csökkenti napi higiéniai műveleteink vízfogyasztását. Ez a forradalmi technológia tökéletes összhangban van a fenntartható innováció melletti elkötelezettségünkkel” – mondja Laurent Attal, a L’Oréal kutatási és innovációs alelnöke.

Mielőtt a professzionális fodrászszalonok piacán is bevezetnék a technológiát, jelenleg a világ több helyén, így Dél-Afrika és az USA fodrászszalonjaiban tesztelik az új zuhanyrózsa L’Oréal laboratóriumaiban már tesztelt prototípusát.