WRITE HER FUTURE: A Lancôme harca az írástudatlanság ellen
Márkák

A CARE humanitárius szervezettel a Write Her Future (Írd meg a jövőjét) program három kontinensen történő elindítása érdekében kötött partnerséggel a Lancôme kiáll a világban a fiatal nők írástudatlansága ellen.

Write Her Future

Emancipáció írástudáson keresztül

Az év elején mondott beszédében a L’Oréal csoport elnök-vezérigazgatója, Jean-Paul Agon ismételten kiemelte, hogy olyan modern vállalatokra van szükség, amelyek aktív szerepet játszanak a társadalom jobbá tételében.

Ennek jegyében a Lancôme luxusmárka felvállalt egy ügyet, amelyben az értékei és nemzetközi ismertsége is megnyilvánul: a világban a fiatal nők írástudatlansága. A márka elkötelezettsége közvetlenül kötődik a küldetéséhez, hogy segítsen a nőknek megtalálni személyes kiteljesedésüket és kifejezni az egyediségüket. Ahogy Françoise Lehmann, a Lancôme International elnöke fogalmaz: „A világban minden nőt megszólító Write Her Future telitalálat a Lancôme számára.” A kezdeményezés előmozdítása érdekében egyesítette erőit a Lancôme és a nemzetközi humanitárius szervezet, a CARE, amely 90 különböző országban mintegy 60 millió ember számára nyújt támogatást. A közös elszántságtól vezérelve, a civil szervezet és a márka a kölcsönös bizalomra és az egymást kiegészítő készségek körére épülő partnerséget kötött egymással.

A világon 76 millió nőt érintő helyzet

Az UNESCO szerint a világon 76 millió nő nem tud sem olvasni, sem írni. Az írástudatlanság olyan probléma, amely minden országban a társadalom legszegényebb részeit sújtja. Ezenkívül általában nemzedékről nemzedékre öröklődik, mivel a hátrányos helyzetű családokban a fiatal nők korán kimaradnak az iskolából, hogy dolgozzanak és a családjukat segítsék, így drasztikusan csökkennek a lehetőségeik, hogy jobban fizető állásuk legyen, ezzel pedig az is valószínűbbé válik, hogy ugyanilyen okok miatt az ő gyerekeik is kirekesztődnek. Erre válaszul a Lancôme és a CARE gyakorlati megközelítést alkalmaz, amely a nők valós igényeivel foglalkozik. Az elképzelés az, hogy olyan készségeket és tudást biztosítanak számukra, amit közvetlenül a napi tevékenységeikben tudnak alkalmazni.

Az ügy ismertségének növelése
A két partner Marokkóra, Thaiföldre és Guatemalára irányítja kezdeti erőfeszítéseit. Az írástudatlanság elleni kampány minden országban másként zajlik. Marokkóban az a cél, hogy csökkentsék az iskolai bukást úgy, hogy egyszerűbbé teszik a fiatal anyák számára a bekapcsolódást gyermekeik oktatásába. Thaiföldön az a cél, hogy a gazdaság értékes szereplőiként fogadtassák el a nőket. Guatemalában a diákok spanyol tanításán van a hangsúly, hogy kiállhassanak a jogaikért.

A való világban folyó munka kiegészítéseként a Lancôme február 20-án elindított egy hatalmas felvilágosító kampányt a közösségi médiában, ez a „Write your name so she can write her future” (Írd meg a neved, hogy ő is megírhassa a jövőjét). A kampány ismertségének növelése érdekében a márka felkérte a nagyköveteit, köztük Julia Robertset, Kate Winsletet és Penélope Cruzt, akik vállalták, hogy a nevüket adják az ügyhöz. A tetteket nagyra értékelve Philippe Lévêque, a CARE France elnök-vezérigazgatója megjegyezte: „A Lancôme hívószava elér a világ közönségéhez, és felvillanyozza a közvéleményt. Ez egy hatalmas erő.

Az eredményeket tekintve a Lancôme abban reménykedik, hogy az elkövetkező öt évben mintegy 8000 ember fogja közvetlenül élvezni a program előnyét a 40 000 közvetett kedvezményezett mellett. A projekt hamarosan elindul Európában, mégpedig Németországban, Franciaországban és Olaszországban, ahol – ahogy Françoise Lehmann rámutat – „ugyancsak széles körű probléma az írástudás kérdése”.