A La Roche-Posay UV Sense a L’Oréal első, akkumulátor nélküli, viselhető elektronikus UV-szenzora, amellyel új szintre emeli a biztonságos napozás iránti kötelezettségvállalását
Márkák

CES®, Las Vegas, 2018. január 7. – a világ kozmetikai iparának vezetője, az első kereskedelmi napvédő terméket még 1935-ben kifejlesztő L’Oréal a biztonságos napozás iránti 80 éves kötelezettségvállalásának folytatásaként a 2018-as Consumer Electronic Show-n (CES) leleplezte az UV Sense-t, az első akkumulátor nélküli, viselhető elektronikus UV-szenzort.

Kutatások, termékinnováció és edukációs kampányok, illetve a Melanoma Kutatási Szövetséggel karöltve komoly kutatások támogatása révén a L’Oréal már hosszú ideje foglalkozik kitartóan a biztonságos napozással, hogy megelőzze a bőrrák bizonyos típusait. 2016-ban a L’Oréal vezető dermatológiai bőrápoló márkája, a La Roche-Posay vezette be a világ első bőrre ragasztható, rugalmas tapaszát, az UV-sugárzást mérő My UV Patch szenzort. A technológia megjelenése óta a La Roche-Posay már több mint egy millió szenzort osztott szét ingyenesen 37 ország fogyasztói között. A fogyasztói vizsgálatok azt mutatják, hogy a My UV Patch pozitívan befolyásolta a fogyasztók biztonságos napozási szokásait – 34 százalékuk többször használ napvédőt, 37 százalékuk pedig gyakrabban próbál árnyékban tartózkodni.

A fogyasztók biztonságos napozási szokásainak megváltoztatását ösztönzendő, az új UV Sense kisebb, tovább viselhető, és valós idejű adatokat szolgáltat. Az UV-sugárzást egyénileg mérő, akkumulátor nélküli, viselhető elektronikus szenzor, az UV Sense akár három hónap adatait is képes tárolni, illetve mutatni a sugárzás időbeli alakulását azonnali frissítések mellett. Az új viselhető termék vastagsága nem éri el a két millimétert, átmérője kilenc milliméter, és a hüvelykujj körmén kell elhelyezni. Azzal, hogy a technológia a hüvelykujj körmére kerül – amely optimális napfényt kap – a fogyasztók a My UV Patch néhány napnyi viseletét több hétre növelhetik az UV Sense segítségével. A szenzort a csomaghoz mellékelt tartalék ragasztókkal többször is fel lehet használni.

Az UV Sense tartozéka egy iOS-en és Androidon is elérhető mobilalkalmazás, amely kis hatótávolságú kommunikációra (NFC) képes technológia segítségével értelmezi és továbbítja az érzékelő adatait. Az alkalmazás felhasználóbarát információkat szolgáltat, amiből a viselője megtudhatja, mikor kell vigyáznia az UV-sugárzásra. Az adatok az alkalmazás profiljában szerepelnek, amely a felhasználó sugárzási szintjeiről ad tájékoztatást. A napsugárzásra vonatkozó tények és további védekezési ötletek a biztonságos napozási szokásokra, így például árnyékban töltött időre vagy a napvédő ismételt használatára ösztönöznek.

„Az UV Sense-ben megtestesülő technológia forradalmi és nagy lehetőségek rejlenek benne, hogy befolyásolja a jövő technológiáját és viselhető termékeit” – mondja Guive Balooch, a L’Oréal Kutatási és Innovációs Technológiai Inkubátorának nemzetközi alelnöke. „Az eredeti My UV Patch tapasszal kapcsolatos kutatásokkal és fogyasztói tapasztalatokkal felvértezve elhatároztuk, hogy valami olyat készítünk, ami egy minden életmódhoz megfelelő, apró termékben valós idejű adatokat és hosszabb viseletet kínálva a problémamegoldó technológiát és az emberközpontú tervezést ötvözi.” Az UV Sense tervezésénél a L’Oréal együttműködött a világhírű tervezővel, Yves Beharral. „A tervezés és a technológia elválaszthatatlan egymástól, és mivel a termékek egyre inkább az egyénekre szabottak, egyik elem sem nélkülözhető, ha zökkenőmentes élményt szeretnénk biztosítani az embereknek” – mondja Yves Behar, a fuseproject szabadúszó tervezője és alapítója. „A L’Oréallal együtt dolgozva képesek vagyunk az alapos kozmetikai technológiai tapasztalatot hatékony tervezéssel párosítani, ami úgy javítja a fogyasztók jóllétét, hogy nem zavarja a mindennapjaikat.”

Az UV Sense és a My UV Patch is a L’Oréal által az MC10, Inc.-kel, a viselhető technológia vezető vállalatával, illetve John Rogersszel, a Northwestern University professzorával közösen végzett kutatásokra támaszkodik a rugalmas, nyújtható elektronikában a szellemi tulajdon (IP) és az innováció területén a professzor által felhalmozott tudásra építve. Az UV Sense a 2018-as nyári évadban lesz majd kapható, egyelőre csak az Egyesült Államokban, a nemzetközi megjelenésre később, 2019-ben kerül sor. 2018-ban a La Roche-Posay a díjnyertes My UV Patch Yves Behar által tervezett limitált változatát is kiadja majd.

A L'Oréalról

A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló, 34 egymást kiegészítő nemzetközi márkából álló portfoliojával a Csoport 2016-ban 25,8 milliárd eurós forgalmat generált és 89,300 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: közönségpiac, drogériák, gyógyszertárak, fodrászszalonok, repülőtéri üzletek, illetve saját márkaboltok.

Kutatás és fejlesztés, valamint egy 3870 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül. www.loreal.com

A La Roche-Posay-ról

A világszerte mintegy 25 000 bőrgyógyász által ajánlott La Roche-Posay a betegek kezelésének kiegészítése és javítása, illetve az otthoni mindennapokban a megfelelő bőrápolási gyakorlat előmozdítása érdekében a bőrgyógyászokkal közösen minden bőrtípus számára kifejlesztett mindennapos bőrápolók páratlan kollekcióját kínálja. A világ vezető bőrgyógyászati termálközpontjából induló La Roche-Posay 1905 óta fejleszt ki formulákat központjában, antioxidáns és nyugtató tulajdonságai miatt használt exkluzív, szelénben gazdag vizéből. A termékeket a legkevesebb összetevő felhasználásával, szigorú formula szerint fejlesztik, és az összetevők optimális koncentrációjával alakítják ki. A La Roche-Posay termékeit hatásfok és biztonság szempontjából ezenkívül érzékeny bőrön is végzett szigorú klinikai teszteknek is alávetik. La Roche-Posay: Jobb élet az érzékeny bőrűeknek.

A fuseproject-ről

Az 1999-ben Yves Béhar által alapított fuseproject egy san francisco-i székhelyű díjnyertes tervezőstúdió. Az integrált tervezési szemléletet követő stúdió a tervezési szolgáltatások teljes körét kínálja, úgymint ipari formatervezés, márkaépítés, csomagolás, UI-/UX- és térbeli tervezés. A fuseproject hisz abban, hogy a tervezésnek pozitív társadalmi és környezeti változást kell előidéznie, és munkája társadalmi hatásáért már két INDEX: Award elismerést is kapott. A márkafejlesztés és -erősítés hosszú távú szemléletmódját követő fuseproject a legkülönbözőbb szakmáival működik együtt a világban, ideértve a technológiai és biotechnológiai ipart, a bútoripart, a divatszakmát, a térbeli tervezést és a fogyasztási cikkeket. A stúdió élenjár a vállalkozástervezésben is, együttműködve a vállalkozókkal a holisztikus szemléletű tervezési szolgáltatások nyújtásában, hogy támogassa őket gazdasági tevékenységük méretezésében. Nemzetközileg is elismerik a stúdió munkáját, amely többek között a MoMA, az SFMoMA, az Art Institute of Chicago, a Victoria & Albert Museum, a Cooper Hewitt és a Pompidou Központ állandó gyűjteményében kel életre.