AURA BOTANICA: EGY CSAPAT SIKERE
Márkák

A Kérastase Aura Botanica kollekciója négy, természetes összetevőkre épülő luxus kozmetikai formulát kínál. A természetesség e magas szintjét elsőként elérő Aura Botanica a L’Oréal Csoport szakértőiből összeállított csapat közös erőfeszítésének eredménye.

Aura Botanica siker

Egy nagy feladat megoldására hivatott szervezet

Az Aura Botanica kollekció azt a merész célt tűzte ki, hogy olyan termékeket kínál, amelyek a kiváló teljesítményt, a természetes összetevőket és a biológiai lebonthatóságot ötvözik – először egy olyan ágazatban, ahol a természetes alapú termékekkel nem mindig sikerült stabil formulát és remek érzékszervi élményt biztosítani. A célkitűzés azonban kristálytiszta volt: „Szerettük volna megteremteni a szépségápolás páratlan fokú természetességgel párosuló különleges ceremóniáját” – magyarázza Andrew Edwardson, a Kérastase marketingvezetője. Az új módszernek „képesnek kell lennie arra, hogy a Kérastase legkiválóbb ápoló termékcsaládját is felülmúlja”. Ennek eléréséhez nem kevesebb mint öt különböző csapat működött együtt a projekten a L’Oréal Csoport kutatási és innovációs részlegén belül, köztük az alapanyag részleg képviselői, a biológiai lebonthatóság szakértői, a természetes és szerves üzletág és a műszeres értékelés. A kutatók 18 hónapig dolgoztak azon, hogy kiválasszák az Aura Botanica megfelelő összetevőit és kialakítsák innovatív formuláit.

Szigorú előállítási folyamat az alapanyagoktól a környezeti hatás vizsgálatáig

Az új kollekció létrehozása során a részt vevő csapatok olyan módszert alkalmaztak, amely a kozmetikai iparban a leglényegesebb, ez pedig az összetevők szigorú kiválasztása, amit a megfelelő formulák megtervezése, majd az előállítási lánc minden szakaszában aprólékos ellenőrzés követ. E feszített folyamatnak ráadásul a Csoport természetességi alapszabályának is meg kellett felelnie, amely például tiltja a vitatható összetevőket, így a parabéneket, szulfátokat vagy szilikonokat tartalmazó alapanyagokat. A Csoport szakértői által kiszámított természetességi arányok segítségével a kutatók két fontos összetevőt választottak ki: a marokkói Atlasz hegységből származó argánolajat és a Szamoa-szigetekről származó kókuszolajat. Mindkettő érzékszervi tulajdonságokkal és biológiai lebonthatósággal párosítja a nagy teljesítményt. A Csoport egyik környezetvédelmi célkitűzése a termékek biológiai lebonthatóságának biztosítása függetlenül attól, hogy természetes eredetűek-e. Ez azonban nem könnyű feladat. Jean-Florient Campion speciális kutatómérnök tájékoztatása szerint egy termék akkor biológiailag lebomló, ha a szennyvíztisztító telepeken vagy a környezetben található mikroorganizmusok hatására lebomlik. A kiválasztott összetevőkkel végzett vizsgálatok 98%-ot meghaladó biológiai lebonthatósági arányt mutattak ki, ami Jean-Florient szerint ilyen szigorú előírások mellett „páratlan és példa nélküli” szakmai körökben.

Kiváló teljesítményű termékek: Siker a fogyasztók körében

A Kérastase kutatói 50 egynéhány különböző formula kipróbálását követően végül a következő négy, egymást kiegészítő és testre szabható terméket fejlesztették ki: egy sampont, egy kondicionálót, egy kétfázisú olajat, valamint egy illóolaj-koncentrátumot. A hajszalonok továbbfejlesztett ceremóniája, a használat közben nagyszerű érzékszervi élmény és a kiváló teljesítmény teremti meg a fogyasztók által tapasztalható értéket. Ezeket a teljesítményszinteket igazolta a műszeres értékelő csoport is, amely megállapította, hogy a termékek négyszer annyi fényt, 48 órányi táplálást és 72 órányi visszagöndörödés-mentességet biztosítanak – ami azt bizonyítja, hogy az ISO 16128 tanúsítvánnyal rendelkező Aura Botanica termékek beváltják az ígéretet. Hogyan reagáltak a fogyasztók? A termékcsalád bevezetése után néhány hónappal úgy tűnik, tetszik nekik a márka pozícionálása. A SEO-weboldalain világszerte hemzsegő pozitív felhasználói kritikák hétmillióig röpítették a közösségi média oldalakon közzétett Aura Botanica bejegyzések megtekintéseinek számát, és 76%-kal növelték a Kérastase weboldalán az új látogatók számát.