STYLE MY HAIR: A fogyasztók szolgálatába állított mesterséges intelligencia
Márkák

A L’Oréal Professionnel Style My Hair alkalmazása lehetővé teszi, hogy a fogyasztók kipróbálják a kiterjesztett valóságra épülő hajátalakítást. Az innovatív eszköz forradalmi technológiát alkalmaz, és a L’Oréal Professionnel eltökéltségét mutatja abban, hogy még szélesebb szolgáltatási választékot nyújtson a felhasználóknak.

style my hair

Szolgáltatásközpontú alkalmazás

2018 januárjában a L’Oréal Professionnel kiadta Style My Hair alkalmazásnak új verzióját. Az először 2015-ben kiadott alkalmazást eredetileg átalakító eszköznek szánták, mielőtt a fodrászok és a fogyasztók szolgáltatási platformjává nőtte ki magát. Az új verzió a kiterjesztett valóság élményét kínálja: a felhasználóknak 3D-átalakításban lehet részük, valós időben felvehetik magukat, és különböző külsőket is kipróbálhatnak maguknak rögtön a telefonjukról. „A Style My Hair az első kezdeményezésünk annak illusztrálására, hogy a L'Oréal milyen vezető szerepet tölt be a szolgáltatásközpontú kozmetikai piacon” – magyarázza Lubomira Rochet, a csoport digitális igazgatója. A cél az, hogy személyre szabott, hasznos és kiterjesztett márkaélményt kínáljunk 79 országban 2,3 millió ember számára.

Könnyebb interakció a stílustervezők és a felhasználók között

Az alkalmazás egyben olyan platform is, amely összekapcsolja a haj-stylistokat és a potenciális vásárlókat. Egy helymeghatározó rendszer segítségével a felhasználók megtalálhatják a hozzájuk legközelebb lévő szalont. Közvetlenül kapcsolatba is léphetnek kedvenc szalonjukkal, ahova képeket küldhetnek új külsőjükről. Az alkalmazás kínálta valósághű szimulációk úgy vannak kialakítva, hogy megkönnyítsék a stílustervezők hibakereső munkáját, és lendületet adjanak a fodrászok és az ügyfelek között folyó párbeszédnek. A Style My Hair 3D a szalonokban is elérhető lesz, ami személyre szabott, mérték utáni szolgáltatásaival tovább színesíti a fogyasztói élményt. „A Style My Hair hihetetlenül valósághű eredményeket biztosít valós időben, bárhol is vagyunk. Nem fér hozzá kétség, hogy kivételes élményt fog nyújtani online és offline egyaránt” – mondja a L'Oréal Professionnel nemzetközi vezérigazgatója, Marion Brunet.

A mélytanulás* technológiájára építve elégíti ki a fogyasztók új generációinak igényeit

Ahhoz, hogy ezeket az eredményeket elérje, a L’Oréal Professionnel a Modiface-szel összefogva teljesen átalakította az alkalmazást. A kanadai cég, amely már egy évtizede jelen van, tökélyre vitte a ma létező egyetlen technológiát, amely képes modellezni a haj szerkezetét és formáját. Ehhez kidolgozott egy vegyes modellt, amely a mélytanulás két mesterséges ideghálózatára épül. Ezeket a hálózatokat megtanították arra, hogy 220 000 kép felhasználásával felismerjék minden egyes hajszál formáját és szerkezetét, illetve a felhasználó hajzatának összképét. Az eredmény ténylegesen a valósághoz fogható hajtextúra és -szín. „A kozmetikai ipar legvalósághűbb 3D-szimulációs technológiáját szerettük volna megalkotni. A mesterséges intelligencia tette lehetővé számunkra ezt a magas fokú részletességet” – magyarázza Parham Aarabi, a Modiface elnök-vezérigazgatója.

Erre az innovációra építve 2018-ban új szolgáltatások jelennek majd meg az alkalmazásban, többek között egy digitális színskála – amely újgenerációs hajszín-diagnosztikát fog kínálni –, a vállalat számára pedig egy csevegő robot. A felhasználók ezenkívül közvetlenül az alkalmazásból időpontokat is foglalhatnak a stílustervezőknél. Ez a rengeteg innováció bebiztosítja majd a Style My Hair, mint a legkeresettebb szolgáltatási platform helyét.

*A mélytanulás olyan tanulási technológia, amely olyan mesterséges ideghálózatokon alapszik, amely lehetővé teszi a program számára, hogy felismerje egy kép tartalmát.