Az Ethisphere Institute kilencedik alkalommal sorolta a L’Oréalt a világ legetikusabb vállalatai közé
A Csoport

Clichy – 2018. február 12. – Az etikus üzleti viselkedés alapelveinek meghatározásában és fejlesztésében világelső Ethisphere Institute döntése nyomán a világ vezető szépségipari vállalata, a L’Oréal felkerült a Világ Legetikusabb Vállalatainak 2018-as listájára.

ethics etisphere

Az egészség- és szépségiparból mindössze három kiválasztott egyikeként a L’Oréal immár kilencedik alkalommal szerzi meg ezt az elismerést, hangsúlyozva ezzel a feddhetetlen vezetés és etikus üzleti gyakorlatok melletti elköteleződését.

“Egy vállalat értékét nem csupán a gazdasági teljesítménye határozza meg. Mivel a L'Oréal mindig is arra törekedett, hogy erkölcsös és felelősségteljes vállalat legyen, az etikus működést a stratégiánk és a napi feladatok mozgatórugójává tettük. Az Ethisphere ezt a hozzáállást díjazta és ez az elismerés valamennyiünket büszkeséggel tölt el.” mondja Jean-Paul Agon, a L’Oréal elnök-vezérigazgatója.

“A vállalatok megítélését jelentősen befolyásolja etikájuk és feddhetetlenségük. Az etika pénzneme a bizalom, a L'Oréal fenntartható fejlődésének etikai alapelvei: a feddhetetlenség, a tisztelet, a bátorság és az átláthatóság.” mondta Emmanuel Lulin, elnökhelyettes és etikai vezető.

2018-ban 135 vállalatot díjaztak, 24 országból és 57 iparágból. Az idei év díjazottjai rekord szintű elköteleződést mutattak a világ minden táján található részvényeseik és közösségeik iránt. A vállalati kultúra megismerése és javítása, a hiteles vezetőség, az átláthatóság mellett való elköteleződés, a sokféleséghez és a befogadáshoz való ragaszkodás mind prioritást jelentettek a díjazottak számára.

“Míg 2017-ben a világban folyó vita alapjaiban megváltozott, egy erősebb hang is feltűnt. Jelenleg az egységes szabályozással működő globális vállalatok jelentik az emberi állapot javításának legfőbb erejét. Ebben az évben megfigyelhettük, ahogy ezek a vállalatok egyre inkább megtalálják a saját hangjukat. Különös tekintettel a Világ Legetikusabb Vállalataira, amelyek továbbra is példaértékű vezetésről tesznek tanúbizonyságot.” magyarázta Timothy Erblich az Ethisphere vezérigazgatója. “Mindenkinek gratulálok a L’Oréal csapatában, hiszen kilencedik alkalommal kerültek a Világ Legetikusabb Vállalatai közé. Ez nagyszerű teljesítmény.”

Etika és teljesítmény

A Világ Legetikusabb Vállalatai 2018-ban is bebizonyították, hogy a feddhetetlen működés a pénzügyi teljesítményt is növeli. Az Ethisphere kutatásai kimutatták, hogy a Világ Legetikusabb Vállalatainak indexe meghaladja az amerikai nagytőke indexét. Öt éven belül 10.72%-al, három éven belül 4,88%-al. Az Ethisphere kutatásai az Ethics Premiumból ismerhetőek meg.

Metodológia és értékelés

A Világ Legetikusabb Vállalata értékelés az Ethisphere Institute Ethics Quotient (EQ) keretein belül fejlődött ki több évnyi kutatás és vizsgálat után és szakértői tanácsok segítségével. Az EQ kvantitatív módszerekkel méri a vállalatok teljesítményét objektív, következetes, standardizált módon. A gyűjtött információ inkább a meghatározó kritériumok és fő kompetenciák átfogó mintavételét teszi lehetővé, mintsem a vállalatirányítás, kockázat, fenntarthatóság, megfelelés és etika minden aspektusát.

Öt fő kategóriában pontoznak: etikai és megfelelési program (35%), vállalati állampolgárság és felelősség (20%), etikai kultúra (20%), kormányzás (15%), illetve vezetés, innováció és hírnév (10%). Minden értékelésben résztvevő vállalat rendelkezésére bocsátják a pontszámaikat, ezzel nyújtva értékes bepillantást számukra, hogy hol helyezkednek el a többi vezető vállalathoz képest.

A L’Oréal etikájáról

Egy vállalat magatartása éppen olyan fontos, mint a gazdasági teljesítménye vagy a termékek minősége. A L’Oréal alapvető, a fejlődését vezérlő és hírnevét gyarapító etikai elvekre épült, mint a Feddhetetlenség, Tisztelet, Bátorság és Átláthatóság. Éppen ezek az elvek jelentik a Csoport irányelveinek alapját a megfelelőség, a felelős innováció, a környezetvédelem, a közösségi és társadalmi felelősségvállalás és a jótékonyság szempontjából. A L’Oréal célja, hogy példát mutasson világszerte, és az üzleti gyakorlatok szerves részévé tegye az etikát.

- 2000-ben a L’Oréal volt az első vállalat Franciaországban, amely létrehozott egy Etikai Kódexet és 2007-ben kinevezett egy Etikai Igazgatót

- 2008-ban a L’Oréal elnök-vezérigazgatója, Jean- Paul Agon megkapta a híres Stanley C. Pace Leadership in Ethics díjat.

- 2014-ben a L’Oréal kiadta az Etikai Kódex 3. kiadását, amelyik ma már 45 nyelven, valamint angolul és franciául Braille-írásban is elérhető, éppúgy mint az új etikai e-learning 22 nyelven.

- 2015-ben Emmanuel Lulin, a L’Oréal Etikai igazgatója megkapta a neves Carol. R. Marshall Innovation in Ethics díjat

2017-ben a L’Oréal megkapta az Átláthatósági Nagydíjat az Etikai Kódexéért. Ez volt az első alkalom, hogy ez a díj kiosztásra került.

- A L’Oréal a Global Compact LEAD 100 vállalatának egyike, tagja a Global Compact 100 tőzsdeindexének és aláírója az UN Women és az UN Global Compact „Women’s Empowerment Principles” kezdeményezésének, valamint támogatja az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célokat.

-  A L’Oréal évente megrendezi az Etikai Napot, amikor munkavállalói világszerte kérdéseket tehetnek fel az etikával kapcsolatban online, a vállalat elnök-vezérigazgatójának és az Ország Igazgatójuknak.

Több információért látogasson el a http://www.loreal.com/group/governance/acting-ethically.aspx weboldalra.

A L'Oréalról

A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfoliójában 34 nemzetközi, sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2017-ben 26,02 milliárd eurós forgalmat generált és 82,600 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: a közönségcikk piacon, drogériákban, gyógyszertárakban, fodrászszalonokban, repülőtéri üzletekben, saját márkaboltokban, illetve webáruházakban.

Kutatás és fejlesztés, és egy 3885 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal új fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül.

www.loreal.com

Az Ethisphere Intézmény:

Az Ethisphere Intézmény nemzetközileg vezető szerepet tölt be az üzleti etikai normák definiálásában és fejlesztésében, mely az vállalati szerep, pozíció és üzleti siker mozgatórugója. Az Ethisphere sokéves tapasztalattal rendelkezik az alapvető etikai szabványok mérésében és meghatározásában az adatalapú ellenőrzésnek köszönhetően, melyek erősítik a vállalat működését. Az Ethisphere a Világ Legetikusabb Vállalatai program keretében díjazza a kiemelkedő teljesítményt, és a Business Ethics Leadership Alliance-szel (BELA) együtt összekapcsolja az iparág szakértőit, az Ethisphere magazinban pedig megosztják a legújabb trendeket és best practice-eket. További információért látogasson el a http://ethisphere.com weboldalra.