ETIKAI NAP – A SZERVEZET MINDEN SZINTJÉN FOLYÓ PÁRBESZÉD PÉLDÁJA
A Csoport

A L’Oréal minden nap gondoskodik arról, hogy tevékenységének és jövőbeli fejlődésének is központi eleme legyen az etika. A L’Oréal egyik jelentős mozzanata, az Etikai Nap a Csoport elkötelezettségre és közös munkára épülő felfogását tükrözi, és ez alól a 2018-as esemény sem volt kivétel.

ED2018

A L’Oréal négy etikai alapelve

Emmanuel Lulin, a L’Oréal első alelnöke és etikai főbiztosa őszintén fogalmaz a vállalat etikával kapcsolatos törekvéseit illetően: „A L’Oréal filozófiájának lényege a meggyőződés, a hajlandóság és az előrelátás ahelyett, hogy csak akkor lépjen, ha már probléma van.” A csoport filozófiája négy fontos alapelven nyugszik: feddhetetlenség, tisztelet, bátorság és átláthatóság. Ezek a szigorúan vett alapelvek vezérlik a L’Oréal tevékenységét a környezet tisztelete, a felelős innováció, a társadalmi felelősségvállalás, az emberi jogok tiszteletben tartása, a megfelelőség és a filantrópia területén.

Etikai nap, az elkötelezettséget mutató esemény

Az Etikai Nap tökéletesen szemlélteti ezt az úttörő felfogást. Mi a célja? Hogy összehozzuk a munkavállalókat, és arra inspiráljuk őket, hogy indítsanak pozitív kezdeményezéseket. A L’Oréal minden munkavállalója a világon meghívást kap, hogy élő webchat során tegyék fel kérdéseiket Jean-Paul Agon elnök-vezérigazgatónak vagy konkrétabb helyi ügyekben az országuk ügyvezető igazgatójának. 2018-ban a L’Oréal munkavállalóinak 60%-a vett részt 70 országban e nap 10. évfordulója alkalmából a párbeszédnek szentelt eseményen, amely nemcsak a kérdéseik megválaszolására, de az emberek bátorítására is lehetőséget biztosított, hogy elgondolkozzanak az etikán.

Az etika kultúrájának előmozdítása

Tágabb értelemben a csoport filozófiájának alapját különböző olyan belső erőforrások jelentik, amelyek mindegyike az etika kultúrájának előmozdítását szolgálja a szervezet minden szintjén. Közéjük tartoznak az etikai szakértők, akik minden országban a vezetők és a többi munkavállaló első kapcsolattartási pontjaként működnek. Az erőforrások közé tartoznak még a tájékoztató kampányok, rendezvények, egy kötelező e-learning program, illetve a Speak Up, egy biztonságos forróvonal a dolgozók számára, ahol elmondhatják véleményüket, vagy jelezhetik, ha tisztességtelen magatartást tapasztalnak.

2017 óta a L’Oréal tájékoztatást ad emberjogi politikájáról és arról, hogy miként veszi figyelembe e jogokat az értékláncban. 2018-ban ezen a kezdeményezések eredményeként az Ethisphere Institute már kilencedik alkalommal ismerte el, hogy a csoport a világ egyik legetikusabb vállalata („World’s Most Ethical Companies®”), az Egyesült Nemzetek Szervezete pedig azt, hogy a Globális Megállapodás Vezető Vállalata. Ezenkívül az Egyesült Nemzetek Szervezete a fenntartható fejlesztési cél éllovasa elismerésben részesítette az üzleti etika fejlesztéséért Emmanuel Lulin etikai főbiztost.

Ha a L’Oréal etikai filozófiájáról szeretne többet megtudni:

Olvassa el „Etika” című különjelentésünket, illetve az „Brainstorming egy etikusabb vállalatért” című cikkünket (Forrás: Annual Report 2017)