Fenntarthatóság: A L’Oréal 2017-ben felgyorsítja az átalakulást
A Csoport

A L’Oréal közzétette fenntarthatósági programja, a „Sharing Beauty with All” 2017. évi jelentését.

progress report

Clichy, 2018. április 19. – Pár nappal az április 22-i Föld napja előtt a L’Oréal közzétette fenntarthatósági programja, a „Sharing Beauty with All” 2017. évi jelentését (Progress Report). A jelentés komoly előrelépést tükröz, úgy a fenntartható innovációt, mint a vállalat éghajlatváltozás elleni küzdelemben vállalt kötelezettségét tekintve.

„2017-ben újra bebizonyítottuk, hogy a gazdasági sikerek és a környezeti teljesítmény kéz a kézben jár” – mondta Alexandra Palt, a csoport vállalati társadalmi felelősségvállalásért felelős vezetője. „Szeretnénk bebizonyítani, hogy a felelős fejlődés nemcsak lehetséges, de szükséges is, a fenntarthatóság pedig a mindannyiunk számára kívánatos jövőt alakítja.”

SPOT értékelési eszköz: a szépségiparban elsőként

2017-ben a L’Oréal minden márkájánál bevezette a fenntartható termékoptimalizálási eszközt (SPOT). A SPOT a szépségiparban egyedülálló a maga nemében. Nemzetközi szakértők támogatásával 2014 óta dolgoznak a L’Oréal csapatai a kozmetikai termékek összes környezeti és társadalmi hatását mérő és a fejlesztés irányait kijelölő eszköz módszertanának kifejlesztésén. A SPOT alapvető szerepet játszik továbbá a L’Oréal azon célkitűzésének megvalósításában, hogy 2020-ra az új termékek 100%-ának javuljon a társadalmi vagy környezeti profilja. 2017-ben már az új vagy megújított termékek 100%-ának értékelésénél alkalmazták a SPOT-ot, és a 2017-ben bevezetett termékek 76%-a javulást is mutatott. A SPOT-ról további információkat találhat itt:

Elismert alacsony szén-dioxid-kibocsátási teljesítmény

A L’Oréal 2005-höz képest 2017-ben abszolút értéken 73%-kal csökkentette üzemeinek és elosztó központjainak szén-dioxid-kibocsátását, miközben ugyanebben az időszakban 33%-kal nőtt a termelése. Ezen kívül 2017 végére a csoport 24 ipari telephelye lett szén-dioxid-semleges.

Ezt a kivételes eredményt a CDP is elismerte. 2017-ben, egymás után már a második évben, 3000 értékelt vállalatból – egyetlen franciaországiként – a L’Oréal a világ azon két vállalata közé tartozott, amely az elérhető legjobb AAA-minősítést kapta a CDP által értékelt következő három fontos területen: éghajlatváltozás elleni küzdelem, a vízhiány kérdésének kezelése és az erdőirtás csökkentése. https://www.cdp.net/en/scores-2017

A L’Oréal teljesítményére a Newsweek amerikai magazin is felhívta a figyelmet. A L’Oréal 89,9%-kal a magazin 2017. évi Green Ranking listájának tetején végzett, amely 500 nemzetközi vállalat között a legjobb teljesítmény. http://www.newsweek.com/top-500-global-companies-green-rankings-2017-18

A L’Oréal a Science Based Targets (tudományosan megalapozott célkitűzések) kezdeményezésnek megfelelően módosítja éghajlatváltozással kapcsolatos törekvéseit

A Science Based Targets kezdeményezés keretében a L’Oréal új kötelezettségeket vállalt 2030-ig az éghajlatváltozás elleni küzdelem, illetve a szén-dioxid-lábnyom csökkentése terén. A L’Oréal célja az, hogy a teljes üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 2016-hoz képest 25%-kal csökkentse abszolút értelemben, vagyis azt a mennyiséget, amelyet a L’Oréal bocsát ki, illetve amelyet közvetve bocsátanak ki például a beszállítók a tevékenységükön vagy a fogyasztók a felhasznált termékeken keresztül. http://sciencebasedtargets.org/2018/04/17/over-100-global-corporations-using-science-based-targets-to-align-strategies-with-paris-agreement/

A Sharing Beauty with All programról

A Sharing Beauty With All program 2013-ban indult. A L’Oréal teljes értékláncába beépülve összefoglalja a L’Oréal 2020-ig szóló, fenntartható fejlődéssel kapcsolatos kötelezettségvállalásait, és foglalkozik annak minden hatásával: a termékek ötletének megszületésétől kezdve a forgalmazásukig, ideértve a gyártási folyamatot vagy az összetevők beszerzését. A L’Oréal minden évben átlátható, az előrehaladást számokkal alátámasztott tájékoztatásokat ad ki. Napjainkban a csoport azon vállalatok közé tartozik, amelyek törekvése és komolysága nemzetközi szinten a legelismertebb a fenntartható fejlődés vonatkozásában.

A L’Oréalról

A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfoliójában 34 nemzetközi, sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2017-ben 26,02 milliárd eurós forgalmat generált és 82.600 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: közönségcikk piac, drogériák, gyógyszertárak, fodrászszalonok, repülőtéri üzletek, saját márkaboltok, illetve webáruházak.

Kutatás és innováció, valamint egy 3885 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül. www.loreal.com