Kiemelkedő környezetvédelmi tevékenységéért kapott elismerést a L’Oréal
A Csoport

A L’Oréal, a tavalyi év után idén is „AAA” minősítést kapott a CDP-től

CDP

Clichy, 2017. október 27. – A L’Oréal világ szinten vezető szerepet tölt be a fenntartható vállalati működésben. A CDP (Carbon Disclosure Project) független, nemzetközi, környezetvédelmi minősítő szervezet által vizsgált mindhárom területen – éghajlat, víz, erdők – „A”-listás besorolást szerzett. A L’Oréalon kívül világszerte csupán egy vállalatnak sikerült hasonló teljesítményt elérnie.

A CDP a vállalatok környezetvédelmi teljesítményét vizsgálja a klímavédelem, a fenntartható vízgazdálkodás és az erdőirtás elleni küzdelem területein. Ezeken belül több mint 3000 vállalatot értékelnek „A-D” minősítéssel. Az „A” listára kizárólag a legjobbak kerülhetnek fel. A non-profit szervezet az idén először mindhárom területen egyszerre tette közzé a vállalati értékeléseket, ezzel is hangsúlyozva, hogy a fenntarthatóságban is fontos a holisztikus megközelítés.

Az előző riportévben a széndioxid-kibocsátás csökkentéséért, a felelős vízgazdálkodásért és beszerzési láncában az erdőirtás elleni küzdelemért folytatott tevékenységével érdemelte ki a L’Oréal a CDP legmagasabb minősítését mindhárom területen. Mindössze két olyan vállalat van a világon, amely mindhárom területen megszerezte a CDP legjobb, „A” minősítését – ebből az egyik a L’Oréal.

„Büszkeséggel tölt el minket, hogy azon két vállalat közé tartozhatunk, akik mindhárom területen a legkiemelkedőbb „A” minősítést nyerték el. 2020-ra kitűzött céljaink félidejéhez érve a L’Oréal már mélyreható átalakulást hajtott végre, azért hogy elérjük a magunk elé kitűzött ambiciózus célokat, különösen az éghajlat védelme, a fenntartható vízgazdálkodás és az erdőírtás elleni küzdelem területén. Ez az elismerés arra bátorít bennünket, hogy még messzebbre tekintsünk.” – mondta Jean-Paul Agon, a L’Oréal vezérigazgatója.

Idén 160 globális vállalat kapott „A” minősítést az éghajlat, a víz illetve az erdők védelméért folytatott tevékenységéért. Összességében több ezer cég kérte éves környezetvédelmi jelentésének vizsgálatát a CDP-től, hogy egy független harmadik fél értékelje azt saját pontozási rendszere alapján.

„Gratulálunk minden olyan vállalatnak, amelynek sikerült felkerülnie az idei „A” listára. Jó látni, hogy milyen sokan igyekeznek csökkenteni a környezeti problémákat, és nyitnak egy fenntartható gazdaság felé. Ezek a cégek viszik előre azt a folyamatot, amellyel környezetvédelmi fordulópont felé tartunk” – mondta Paul Dickinson a CDP elnöke.

Az „A” lista és a vállalatok teljes pontozása elérhető a CDP honlapján: https://www.cdp.net/en/scores-2017

A cégek pontszámaival egy napon tették közzé a CDP egy másik, a vállalatok klímavédelmi tevékenységét követő jelentését – amit immár második alkalommal adtak ki. Az idei értékelésből kiderül, hogy több cég vállalt nagyratörő, hosszú távú célokat a klímavédelemben, a széndioxid kibocsátás csökkentésével pedig együtt jár, hogy új, innovatív termékek és eszközök jelennek meg.

A L’Oréalról

A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfoliójában 34 nemzetközi, sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A csoport 2016-ban 25,8 milliárd eurós forgalmat generált és 89,300 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: közönségpiac, drogériák, gyógyszertárak, fodrászszalonok, repülőtéri üzletek, illetve saját márkaboltok. Kutatás és fejlesztés, valamint egy 3870 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül. www.loreal.com

A „Sharing Beauty With All” programról itt: http://sharingbeautywithall.loreal.com, a klímavédelmi tevékenységről itt: http://sharingbeauty.com/co2-emissions, a vízről itt: http://sharingbeauty.com/water, az erdőirtás elleni küzdelemről itt: http://sharingbeauty.com/zero-deforestation található bővebb információ.

A CDP-ről

A CDP egy nemzetközi non-profit szervezet, amely arra ösztönzi a vállalatokat és a kormányokat, hogy csökkentésék az üvegházhatást eredményező gázok kibocsátását, valamint, óvják Földünk vízkészletét és az erdőket. A szervezet befektetők szavazatai alapján az elsőszámú szolgáltató az éghajlatkutatások területén, illetve olyan intézményi befektetőkkel dolgozik együtt, amelyek 100 billió dollárnyi vagyont képviselnek. Ennek köszönhető, hogy a CDP olyan befektetői illetve vásárlóerőt képvisel, amellyel arra késztethei a vállalatokat, hogy környezeti hatásukat nyilvánossá tegyék, illetve kezeljék. 2017-ben több mint 6300 vállalat (amelyek a világpiacon mozgó tőke 55%-át fedik le) közölte környezeti adatait a CDP-n keresztül. Mindezt hozzáadva annak az 500 városnak valamint 100 államnak illetve régiónak az adataihoz amelyek szintén nyilvánosan kezelik ezeket, a CDP működteti a világ egyik leggazdagabb adatbázisát arról, hogy a cégek és a kormányok hogyan haladnak a környezetvédelemben. A CDP – korábban Carbon Disclosure Project – az egyik alapítója a We Mean Business Koalíciónak. www.cdp.net