A Botanicals Fresh Care piaci bevezetése
Márkák

Megjelent a piacon a L’Oréal Paris természet által ihletett új prémium hajápoló márkája, a Botanicals Fresh Care. Anne Machet, nemzetközi ügyekért felelős vezérigazgató-helyettes arról beszélt, hogy a márka hogyan elégíti ki az új fogyasztói elvárásokat.

Botanic Hu

TERMÉSZETES ÖSSZETEVŐKKEL DÚSÍTOTT PRÉMIUM HAJÁPOLÓ MÁRKA

A hajápolók piacán nem könnyű dolog az újítás. Bár a szépségápolók piacán továbbra is első helyen áll, mivel a tömegpiaci termékek 3,3%-os éves növekedést mutatnak, és 23 milliárd eurós* lehetőséget jelentenek, az utóbbi években jelentős változásokat lehet tapasztalni a hajápolók piacán. „A hajápoló termékek hosszú ideig csak funkcionális szerepet töltöttek be. Ma már azonban a fogyasztók sokkal többet várnak tőlük természetes és biológiai összetételük, a velük szerzett tapasztatok és ökológiai lábnyomuk szempontjából. Az emberek olyan termékeket szeretnének, amelyek nemcsak a hajukkal, hanem a környezettel is törődnek.

Éppen ezért ez a mottója az új Botanicals Fresh Care termékcsalád bevezetésének. „Célunk az, hogy prémium élményt és a természet által ihletett kiváló minőségű termékeket kínáljunk minél több embernek, különösen az egészséges életmód megszállottjainak – azoknak, akik robogó helyett inkább kerékpárt, egészségtelen ételek helyett pedig inkább bioételeket választanak, ha tehetik –, illetve a környezettudatos fogyasztóknak.” A háromféle – koriander, sáfrányos szeklice és kamélia – változatban kapható Botanicals Fresh Care termékekben a Csoport alapanyag-beszerző csapatának, hajápolás-kutató központjainak, illatszerészeinek, illetve csomagolóipari mérnökeinek hétévi munkája fekszik. „Csak a legkiválóbb minőségű alapanyagokkal dolgozunk. Minden termékünk szilikon-, parabén- és színezékmentes. A szilikon kiváltása érdekében tervezőink olyan kókusz- és szójaalapú növényi összetételt dolgoztak ki, amely zsírosodás és elnehezedés nélkül védi a hajat, miközben lágy, természetes és könnyű tapintást ad neki” – mondja Anne.

A BESZERZÉSTŐL A KISZERELÉSIG MINDEN SZAKASZBAN SZIGORÚ KÖVETELMÉNYEK

A Botanicals Fresh Care esetében nemcsak az volt a cél, hogy természetes összetevőket tartalmazzon: a márka célja, hogy a fogyasztók számára biztosítsa az eljárások átláthatóságát, és környezetbarát termékeket kínáljon. Ezért a Botanicals Fresh Care az értéklánc minden egyes szakaszára vonatkozó konkrét vállalásokat tett. Az összetevők kiválasztásától a gyártási módszerekig a márka egy sor szigorú követelménynek tesz eleget a következő három területet érintve: beszerzés, alapanyag-előállítás, illetve csomagolás.

Beszerzési oldalról a Botanicals Fresh Care támogatja a fenntartható mezőgazdaságot. „Mindig nagyon odafigyelünk a biodiverzitásra, és szem előtt tartjuk a rendelkezésre álló mennyiségeket. Vigyázunk arra, hogy ne károsítsuk az erőforrásainkat, és elköteleztük magunkat a környezetbarát, fenntartható termelés támogatása mellett” – mondja Anne. A Botanicals Fresh Care figyelemmel kíséri a termelői által alkalmazott előállítási módszereket is. Jó példa erre, hogy a márka a kamélia termelésére vonatkozó társulási megállapodást írt alá a franciaországi Vendée régió egyik szövetkezeti csoportjával. „Azért választottuk ezt a csoportot, mert nagy odafigyeléssel végzi a betakarítást, oldószerek nélküli természetes előállítási módszereket alkalmaz, és környezeti szempontból kíméletes tárolási filozófiát vall” – teszi hozzá. A termékek csomagolására ugyanezek a válogatott követelmények vonatkoznak. „Minden tégelyünk 100%-ban újrahasznosított és újrahasznosítható polietilén-tereftalátból (PET) készül.

OKTATÁS ÉS TAPASZTALAT: A FOGYASZTÓI KAPCSOLATOK KULCSSZAVAI

A L’Oréal Paris most azon fáradozik, hogy megismertesse erőfeszítéseit. A Botanicals Fresh Care YouTube útmutatókat és „ismerd meg a készítőket” videókat fog közzétenni. Támogatni fogja a helyi közösségi média véleményvezéreiből álló közösség, a „Botanicals Addicts” is. Ez a közösség azonban nemcsak online működik. Ahogy Anne mondja: „Január végén Párizsban rendeztünk egy Zöld Városi Összejövetelt, hogy megelevenítsük a Botanicals Fresh Care élményt. Christophe Guinet is ott volt, aki a terméküvegekből készített egy műalkotást. Elvégre az üzenetek célba juttatásának sokszor a legjobb módja a szórakoztató élmény megteremtése.”

„A Botanicals Fresh Care egy izgalmas új kaland a gyökeresen átalakuló piacon. Ezért tettük magasra a lécet, és ezért szeretnénk a természetes hajápolás meghatározó szereplője lenni. A Franciaországban, Németországban és az Egyesült Királyságban most megjelenő márka hamarosan elterjed majd a többi földrészen is” – teszi hozzá befejezésül Anne.

*forrás: 2016 Nielsen Panel