A L’Oréal kiadta a világ első applikációját, amely segít új munkavállalóinak megismerni egyedi vállalati kultúráját
A Csoport

Stratégiai integrációs programjának részeként világszerte, a L’Oréal kifejlesztette az első olyan mobilapplikációt, amely azzal az egyetlen céllal jött létre, hogy arra ösztönözze az új munkatársakat, hogy megértsék, értelmezzék, és elsajátítsák a L’Oréal egyedi vállalati kultúráját.

fit newcomers app

Úttörőként a digitális HR világában, évente akár 10 000 új munkavállalóhoz is eljut 11 különböző nyelven, a munkavállalók így világszerte hozzáférnek a saját „személyi edzőjükhöz”, amely segít nekik eligazodni a L’Oréal gazdag, utánozhatatlan kultúrájában.

2016-ban, nemzetközi együttműködésben, 30 ország magas számú új munkavállalója bevonásával készítették el az applikáció tartalmát. Az új munkavállalók videón keresztül és írásban jelezhették a különböző kultúrák pozitívumait és a kihívásait, amelyekkel szembesülnek, őszinte és gyakorlatias visszajelzéseket adva.

Az applikáció koncepciója a következő:

- Olyan témákhoz tartoznak tartalomelemek, mint a vállalkozószellem, agilitás, kapcsolatépítés és az együttműködés

- Minden ilyen kis „kapszula” szöveget, fotókat, videókat, leírásokat, kvízeket és mini-játékokat tartalmaz

- Az új munkavállalók játékosan szerezhetnek pontokat és #CultureGuru-vá válhatnak

- Az új munkavállalók valódi „küldetéseket” teljesítenek, amelyek kapcsolatban állnak ezekkel a tartalmakkal, hogy a tanultakat azonnal átépíthessék a gyakorlatba is

- Ahogy előrehaladnak, „bennfentes titkokat” nyernek (érdekes tényeket, történeteket, mítoszokat vagy legendákat a L’Oréalról, amelyet csak a „bennfentesek” ismernek)

Az új munkavállalók első hónapjuk során napi 5-10 perc alatt elsajátíthatják az alkalmazás teljes tartalmát. Mivel teljesen mobil, eldönthetik, hogy hol és mikor szeretnének tanulni, amelybe beletartozik a „produktív elmenekülés” a napi munkából, amelyet a L’Oréal erősen ösztönöz.

Bár az app nem tudja teljes mértékben átadni egy vállalati kultúra teljes komplexitását, bátor kezdés, arról nem is beszélve, mekkora előrelépés a digitális tanulás világában. Az alkalmazás erejét tovább növeli, ha összepárosítjuk a L’Oréal erőteljes tanuló ökoszisztémájával, mint a kultúra megértését szolgáló szemináriumok, e-learningek, MOOC-ok, tanuló játékok és mentor programok.

A L’Oréal hatalmas befektetéseket tesz abba, hogy finomítsa a menedzsment gyakorlatokat, és továbbra is az egyik legjobban értékelt munkaadó szeretne maradni, így ez az applikáció nagy előrelépés számára. Előrehaladást jelent abban, hogy jobban támogassa az új munkavállalók gyors integrációját.

A L'Oréalról

A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfoliójában 34 nemzetközi, sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2016-ban 25,8 milliárd eurós forgalmat generált és 89,300 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: a tömegpiacon, drogériákban, gyógyszertárakban, fodrászszalonokban, repülőtéri üzletekben, illetve saját márkaboltokban.

Kutatás és fejlesztés, és egy 3870 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal új fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül.

www.loreal.com