A L’Oréal első lett a nemek közötti egyenlőség nemzetközi rangsorában
A Csoport

equileap

 

Amsterdam / Clichy, 2017. Június 14. 23 ország több mint 3000 vállalata között a L’Oréal végzett az 1. helyen az Equileap által 19 egyenlőségi szempont alapján összeállított 2017. évi nemek közötti egyenlőség nemzetközi rangsorban. Jean-Claude Le Grand, a L’Oréal Tehetségfejlesztésért felelős alelnök és Diverzitás igazgató vette át a díjat az Amszterdamban tartott ceremónián.

A munkahelyi nemek közötti egyenlőség elérésének felgyorsítása érdekében létrehozott nonprofit szervezet, az Equileap közzétette első ágazatok közötti rangsorát, amely azt mutatja, hogy a világ nyilvánosan működő legjobb vállalatai hogyan szerepelnek a különböző ágazatokban a nemek közötti egyenlőség területén.

23 ország 3048 vállalata szerepel a listán, amelyek piaci tőkeértéke több mint két milliárd dollár. Az információk nyilvános forrásokból, illetve a Maastrichti Egyetem fenntartható pénzügyi csoportjával közös kézi kutatásokból származnak.

Jean-Claude Le Grand a következőket mondta: „Rendkívül büszkék vagyunk erre az elismerésre. 10 évnyi folyamatos tevékenységünk és azon meggyőződésünk eredménye, hogy a nemek közötti egyenlőség a munkahelyi jóllét, kreativitás, innováció, teljesítmény és a növekedés stratégiai támasza. Nagy megtiszteltetés és további bátorítás számunkra, hogy a világ több mint 3000 vállalata között a nemek közötti egyenlőség bajnokaként tartanak minket számon.”

Diana van Maasdijk, az Equileap egyik alapítója és elnök-vezérigazgatója szerint „a nemek közti egyensúly megteremtése nem csak a helyes, hanem az okos döntés is, mivel jelentős mennyiségű kutatás is azt bizonyítja, hogy jobb eredmények érhetők el alacsonyabb kockázattal. Ma az Equileap a nemek közti egyenlőség nemzetközi rangsorában első helyezéssel tünteti ki a L’Oréalt. Remélem, hogy ez az elismerés arra biztatja a L’Oréalt és más vállalatokat is, hogy még tovább menjenek és gyorsítsák fel a nemek közti egyenlőség megteremtésével elért eredményeket világszerte.”

A L’Oréal Csoportban a társaság alkalmazotti összlétszámának 70%-a, a vezetők 62%-a, az Ügyvezető Testület 33%-a, az igazgatóság tagjainak pedig 46%-a nő, és a L’Oréal márkáinak 58%-át is nők irányítják (a 2016. 12. 31-i állapot szerint).

A L’Oréal Csoport régóta elkötelezett a munkahelyi nemek közti egyenlőség ügye mellett, és célja, hogy egyenlő minősítést biztosítson és egyenlő bért biztosítson azonos kompetenciákért. Franciaországban, ahol a L’Oréal együtt dolgozott a francia demográfiai tanulmányok nemzeti intézményével (INED), hogy 2007 óta kielemezze a nemek bére közti szakadékot, összehasonlítható alapon 3,21%-os eredményt kapott 2015-ben a menedzsment területén, míg egyetlen más munkavállalói kategóriában sem talált eltérést.

A munkahelyi nemek közötti egyenlőség területén elért eredményeiért a L’Oréal már 30 országban kapta meg a GEEIS (a nemek közötti egyenlőség európai szabványa) és az EDGE (a vállalkozások nemek közötti egyenlőségét tanúsító nemzetközi szabvány) tanúsítványát.

L'Oréalról

A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfoliójában 34 nemzetközi, sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2016-ban 25,8 milliárd eurós forgalmat generált és 89,300 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: a tömegpiacon, drogériákban, gyógyszertárakban, fodrászszalonokban, repülőtéri üzletekben, illetve saját márkaboltokban.

 

Kutatás és fejlesztés, és egy 3870 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal új fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül.

www.loreal.com