A Kérastase és a Withings bemutatta a világ első okos hajkeféjét a 2017-es CES-en
Márkák

A L’Oréal Kutatási és Innovációs Technológiai Inkubátora olyan cégeket hoz össze, akik a szépségápolási ügyfeleknek új, adatalapú hajápolási technológiát kínálnak. 

smart brush

CES®, LAS VEGAS, 2017. január 1.  – A Kérastase, a luxus hajápolás világelső szakértője és a Withings, az online egészség forradalmának éllovasa ma jelentette be, hogy együttműködésükből megszületett a Kérastase Hair Coach Powered by Withings — a világ első okos hajkeféje. A L’Oréal Kutatási és Innovációs Technológiai Inkubátorával együttműködve, a hajkefében megtalálhatóak a Withings fejlett érzékelői, letisztult formatervezése és a L’Oréal szabadalmi bejegyzés alatt álló jelzéselemző algoritmusa, amely a hajmennyiséget méri, és figyelemmel kíséri a különböző hajápolási szokások hatásait. A kísérő mobiltelefonos alkalmazás további részletes adatokkal szolgál és személyre szabott termékajánlásokkal segíti az embereket a jobb hajápolásban.

A kefe elnyerte az idei Nemzetközi CES Innovációs Díjat, amely az új technológi termékek kiemelkedő formatervezését és kivitelezését ünnepli.

Egy L’Oréalos tudósok* által kiadott jelentés szerint a haj erőteljes fésülése hajrongálódáshoz vezet, beleértve a töredezést és a hajszálak végének károsodását. A Kérastase Hair Coach Powered by Withings a legalacsonyabb szintre csökkenti ezeket a kockázatokat, köszönhetően a hajminőséget és a fésülési szokásokat elemző érzékelőinek: 

● egy mikrofon, amely a fésülés hangjait figyeli és azonosítja a fésülési szokásokat, ami további adatokkal szolgál a haj kezelhetőségével, göndörségével, szárazságával és töredezettségével kapcsolatosan. 

● 3-tengelyű terheléscellák, amelyek a fésülés közben a hajra és a fejbőrre nehezedő erőt mérik. 

● egy gyorsulásmérő és egy giroszkóp, amelyek tovább elemzik a fésülési szokásokat, számolják a kefehúzások számát, és azonnal érezhető visszajelzést adnak, ha a fésülés túl erőteljes. 

● vezetőképesség-érzékelők figyelik, hogy száraz vagy nedves hajon használjuk a hajkefét, ami a mérések pontosságát segíti elő. A hajkefe cseppálló.

Ezen érzékelők az adatokat WiFi vagy Bluetooth kapcsolaton keresztül automatikusan továbbítják a kapcsolódó mobilalkalmazásnak, amely az olyan időjárási tényezőket is figyelembe veszi, mint páratartalom, hőmérséklet, UV sugárzás és szél, hiszen ezek is befolyásolják a haj kezelhetőségét és minőségét. A felhasználó fésülési szokásainak és a mindennapi életkörnyezet tényezőinek nyomon követésével az okos hajkefe alkalmazás értékes információkat szolgáltat, többek között egy hajminőségi mutatószámot, adatokat a fésülési szokások hatékonyságáról, személyre szabott tippeket és Kérastase termékajánlásokat.

“A technológia a fogyasztók napi szépségápolási szokásait is átalakítja, és az okos eszközökben óriási lehetőség rejlik annak befolyásolására, hogyan gondoskodunk hajunkról és bőrünkről” – mondta Guive Balooch, globális alelnök, L’Oréal Kutatási és Innovációs Technológiai Inkubátor. “Az online technológiák alkalmazásával egy olyan eszközben, mint a hajkefe, amelyet az átlag fogyasztó naponta használ, a Withings és a Kérastase újraértelmezte az ember kapcsolatát a hajával, és megmutatják, hogyan forradalmasíthatják az online eszközök a szépségipart.”

A magas minőségű, akkumulátorral működő hajkefe hajtípusok sokaságával tud dolgozni, és a fésülés egyszerű mozdulatával elkezdődik az adatgyűjtési folyamat.

A hajkefe a Kérastase, a Withings és a L’Oréal Kutatási és Innovációs Technológiai Inkubátor háromoldalú együttműködésének terméke. Az inkubátor – egy laboratórium, amely elkötelezett a szépségápolási fogyasztók szükségleteinek formabontó technológiai újítások általi kielégítése iránt – felügyelt minden kefetesztelést és kifejlesztette az eszköz által használt jelzéselemző algoritmust. A Withings fejlesztette a hardvert, beleértve a kefe által használt okos érzékelőket, és bevezette a UX mobilalkalmazást. A L’Oréal által birtokolt Kérastase professzionális hajápolási szaktudásával járult hozzá a hajkefe fejlesztéséhez és formatervéhez, beleértve a digitális és személyre szabott tartalmakat és az alkalmazás ajánlásait.

„A Withings számos mindennapi tárgyat, pl. szobamérleget és órát ruházott már fel érzékelőkkel, amelyek információt adtak a felhasználóknak a szokásaikról, így nagy örömmel hozzuk be ezt a tudást most a szépségiparba”– mondta Cedric Hutchings, alelnök, Nokia Digitális Egészség. “Minden alkalommal, amikor valaki használja az okoskefét, olyan adatokat szolgáltat, amelyekhez eddig nem volt hozzáférésünk, és amelyek jobbá tehetik az egész hajápolási élményt.”

“A Kérastase több mint 50 éve jár élen a tudományos kutatások fókuszában lévő luxus hajápolás terén” – mondta Vincent Nida, a Kérastase márka vezérigazgatója. “Ügyfeleink hajukra az identitásuk bensőséges kifejeződéseként tekintenek, és folyamatosan keressük a lehetőségeket arra, hogy olyan magas színvonalú eszközöket és technológiát biztosítsunk számukra, amelyek segítségével a hajuk a lehető legszebb lehet. A Kérastase Hair Coach Powered by Withings személyre szabott adatai és valósidejű termékajánlásai újszerű betekintést hoznak a felhasználó otthonába, amellyel még személyesebb lehet a hajápolási élmény.”

200 dollár alatti fogyasztói árral a kefe 2017 közepétől lesz elérhető a kijelölt Kérastase fodrászszalonokban és a márka honlapján, valamint a Withings’ online áruházban és terjesztési csatornáin. 

*Luengo, G.; Galliano, A.; Dubief, C. (2014), Aqueous Lubrication in Cosmetics. Hackensack, New Jersey: World Scientific Publishing.



A Kérastase-ról
Mivel a nők hajukat identitásuk bensőséges kifejeződéseként látják, a Kérastase személyes gondoskodást nyújt a kivételes hajért, a világ legjobb fodrászainak szaktudását kombinálva a hajkutatás élvonalában dolgozó tudományos műhelyek ismereteivel. A professzionális hajápolás luxusmárkájának 10 hajápolási és egy styling szegmensben található több mint 100 termékét a világ mintegy 60 országában 20 millió ügyfél vásárolja. Alapítása, 1964 óta a fodrászok elkötelezett partnereként a Kérastase fodrászati hajdiagnosztikája, teljesen személyre szabott termékei és érzékszervi rituáléja a világ fodrászszalonjainak mindössze 1%-ában érhető el.

A Withingsről
A Withings a Nokia részeként vezeti az online egészség forradalmat. Szép okoseszközöket és szolgáltatásokat fejlesztenek, amelyek segítenek az embereknek boldogabbnak és egészségesebbnek lenni. A Cédric Hutchings és Eric Carreel innovátorok által 2009-ben alapított Withingst 2016-ban vásárolta meg a Nokia Technologies, és így fogja felgyorsítani a digitális egészség világát. Az egészség széles spektrumában kifejlesztett díjnyertes Withings termékek között van az aktivitásfigyelő (Withings Pulse, Activité and Go), a WiFi mérleg és egészségállomás (Body Cardio), a Wireless Blood Pressure Monitor, a levegőminőséget is mérő biztonsági kamera (Withings Home), az okos halántékhőmérő (Withings Thermo) és egy előremutató alvásrendszer (Withings Aura). Az összegyűjtött adat minden darabja életre kel a Withings alkalmazásban, ahol a felhasználók edzéstechnikai, motivációs információkat kaphatnak, és bepillantást nyerhetnek egészségük alakításának kulcsfontosságú területereire.

A L’Oréalról 
L’Oréal már több mint 105 éve a szépségnek szenteli magát. 32 színes és szerteágazó márkájának egyedülálló nemzetközi portfoliójával a 82 900 embert foglalkoztató vállalatcsoport bevételei 2015-ben elérték a 25,26 milliárd eurót. A világ vezető szépségipari vállalataként a L’Oréal minden értékesítési hálózatban jelen van: nagyáruházak, áruházak, gyógyszertárak, fodrászszalonok, utazási kiskereskedelem, sajátmárkás értékesítés és elektronikus kereskedelem. A szépség iránti vágy globális kielégítésének céljából a L’Oréal stratégiájának középpontjában a kutatás és innováció, valamint egy 3870 fős elkötelezett kutatócsapat állnak. A L’Oréal fenntarthatósági vállalása, a Sharing Beauty With All 2020-ra ambiciózus fenntarthatósági célokat állít fel a vállalatcsoport teljes értékláncára vonatkozóan. www.loreal.com