A La Roche-Posay elismerést kapott "Skin Checker" kampányáért
Márkák

A La Roche-Posay elismerést kapott a Grand Prix de la Communication Solidaire díjátadón a bőrrák megelőzéséért folytatott Skin Checker kampányáért.

skinchecker award

2016. december 7-én, szerdán Maite Cristiani, a La Roche-Posay nemzetközi helyettes vezérigazgatója lépett a színpadra, hogy átvegye a „Grand Prix de la Communication Solidaire” mozi és TV kategóriájának harmadik helyezéséért járó díjat a Skin Checker kampányért, amely a bőrrák megelőzéséhez használható, saját bőrön elvégzett tesztet népszerűsíti. Ez a 11. Grand Prix olyan kommunikációs ügynökségek, egyesületek, nemzetközi szolidaritási szervezetek, alapítványok, magán- és közintézmények, valamint vállalkozások számára nyitott, amelyek 2015. június 1. és 2016. szeptember 30. között médiakommunikációs kampányt kezdeményeztek vagy valósítottak meg.

A díjat a bőrrák-megelőző, közhasznú videó elkészítéséért és terjesztéséért ítélték oda. A videó emlékeztet mindenkit az anyajegyek rendszeres vizsgálatának fontosságára, amelyet saját magukon és szeretteiken is elvégezhetnek. A videó célja nemcsak az oktatás, hanem adott esetben az életmentés is. A potenciális rák előtti stádiumban lévő elváltozások felismerése megelőzheti ezt a sok esetben halálos kimenetelű betegséget.

A Bőrrák Alapítvány szerint a bőrrák növekvő globális járvánnyá vált, és már gyakrabban előfordul, mint az összes egyéb rákfajta együttvéve. Ezt a rákfajtát még egyedibbé teszi, hogy rendkívül jól megelőzhető, mivel a melanómás rák 86%-át, a nem melanómás rák 90%-át a napsütés okozza. Emellett, mivel a bőrrák-megbetegedések 90%-a gyógyítható, amennyiben korán felismerik (www.euromelanoma.org/intl/node/25 epidemiological fact sheet), jól kezelhető betegségnek számít; továbbá a felismerés könnyebb, mint más ráktípusoknál, mivel a bőrrák szabad szemmel is látható. Megfelelő tudással és képzéssel felvértezve minden ember fel tudja venni a harcot a bőrrákkal szemben.

A bőrgyógyászok által ajánlott márka, a La Roche-Posay jól tudja, hogy a népegészségügyi kampány akkor lehet sikeres, ha könnyen beilleszkedik az emberek zsúfolt életébe. A tanácsok legyenek reálisak, gyakorlatiasak és – ha lehetséges – örömmel elvégezhetők! A bőröd megmentésének első lépése az anyajegyek vizsgálata. A La Roche-Posay ezért áll ki egyedülálló elköteleződéssel annak népszerűsítése mellett, hogy az anyajegy-vizsgálatot egészségügyi szakemberek segítségével, vagy akár otthon is elvégezzék.

A Skin Checker olyan oktató és szűrővizsgálati kezdeményezés, amely életeket menthet. Az elmúlt 15 évben a La Roche-Posay világszerte rendezett „Melanóma napokat”, ahol képzett bőrgyógyászok ingyenesen ellenőrzik az érdeklődők anyajegyeit. Mindössze egy év alatt (a belső adatok alapján) 280 000 esetet fedeztek fel. 2015 óta a La Roche-Posay világszerte 34 országban szervezte meg digitális kampányát, hogy az online platformon keresztül növelje az emberek tudatosságát.

A La Roche-Posay Skin Checker kampánynak egy fő üzenete van, amely megérintette a nézőket: ha fontos neked valaki, akkor ellenőrizd az anyajegyeit. A kampány óriási ismeretterjesztő hatása vitán felüli. Eddig több mint 80 millió Skin Checker kötelezte el magát.

2016-ban a La Roche-Posay oktatóanyagokkal bővítette tovább a Skin Checkerek tudását. Mivel a bőrrák olyan potenciális gyilkos, aki a szemünk előtt rejtőzködik, egy futólagos rápillantás nem elegendő. Az ellenőrzés egy kis időt, nagy odafigyelést és tudást vesz igénybe, ezért a videó egy aranyos kiscicával és egy dalmatával mutatja be, hogyan és hol kell elvégezni az alapos bőrvizsgálatot.

Grand Prix de la Communication Solidaire díjat 2005-ben hozta létre a Kommunikáció határok nélkül (Communication Sans Frontières) azzal a céllal, hogy a kommunikációs szakma azon képviselőit, együtt érző aktivistáit díjazza, akik munkája és erkölcsi normája e téren kimagaslik. A márka kreatív ügynökségének, a BETC-nek és a La Roche-Posay France-nak köszönhetően az emberek tudatosságát még jobban sikerült növelni azzal, hogy a videót a helyi csatornák is bemutatták.