Egy lépéssel közelebb a kisebb környezeti lábnyomhoz
A Csoport

alexandra palt

Alexandra Palt a L’Oréal vállalati társadalmi felelősségvállalásért (CSR) és fenntarthatóságért felelős vezetője. Az elmúlt hat évben ő vezényelte a Csoport átállását egy fenntarthatóbb modellre, amelynek keretében a Csoport elnök-vezérigazgatója, Jean-Paul Agon által 2013-ban elindított Sharing Beauty With All programot is irányította. A L’Oréal túlteljesítette szén-dioxid-kibocsátás csökkentésével kapcsolatos célkitűzéseit, Palt azonban tudja, hogy a társaság felelősségvállalásáról a fogyasztók mondják majd ki a végső szót. „A Csoport sikere azon múlik, meg tudjuk-e győzni fogyasztóinkat arról, hogy felelősebb termékeket válasszanak.” Hogyan győzi meg a L’Oréal vásárlók millióit, hogy kísérjék el a fenntarthatóság felé vezető úton? – erről beszél nekünk Alexandra Palt.

„A fogyasztóknak több információra van szükségük”

A fogyasztók ugyan sokszor mondják, hogy érdeklik őket a fenntartható termékek, vásárlásaikban azonban ez már nem feltétlenül mutatkozik meg. De ez meg fog változni. Palt figyelemmel kíséri a gondolkodásmódot, különösen a feltörekvő piacokon, ahol a 20-29 év közötti korosztály saját bevallása szerint „különösen fogékony a környezeti és társadalmi kérdésekre”. Tájékozott döntések meghozatalához ismerni kell a teljes képet, Palt azonban úgy gondolja, hogy a vevők távolról sem rendelkeznek minden információval, ami a felelősségteljes vásárláshoz szükséges. Éppen ezért a L’Oréal kitalált egy termékértékelési eszközt, amely a tervek szerint a következő néhány évben jelenik majd meg. Az új eszköz mérni fogja minden L’Oréal termék társadalmi és környezeti lábnyomát, és az információ minden vevő rendelkezésére fog állni, ha tájékozott, ha nem.

„A fenntartható fejlődésnek vonzónak kell lennie”

Pszichológiai gátak is vannak, amelyek megakadályozzák, hogy a közvélemény felkarolja a fenntartható fejlődés ügyét – mondja Palt. „A felelősség egészen mostanáig nem belülről jött, miközben a fenntarthatóságról szóló üzenetek sokszor bűntudatot keltettek.” Arra mutat rá, hogy olyan felelős termékek előállítására van szükség, amelyek megfelelnek a Csoport fogyasztóiban megfogalmazott elvárásoknak: „A L’Oréal lényege a szépség, olyan dolgok, amikről álmodunk.” Ahhoz, hogy a szélesebb közönséghez is eljussanak, a termékeknek kiválónak, „kívánatosnak” és fenntarthatónak kell lenniük. Ezzel a kihívással kell megküzdeniük a marketing- és márkacsapatoknak, amelyek azért dolgoznak, hogy megtalálják a helyes egyensúlyt. Palt meg van róla győződve, hogy „egyik erősségünk a vágy felkeltése.”

„A Csoportnak a fogyasztók környezeti érzékenységének megfelelően kell kialakítania a hozzáállását”

A Csoportnak meg kell értenie a fogyasztókat ahhoz, hogy a fenntarthatóságról tárgyalni tudjon velük. Öt földrészen átívelő tevékenységének köszönhetően a L’Oréal jól tudja, hogy kulturális gyökereiktől függően a fogyasztók különböző módon fogják fel a fenntartható fejlődést. A különbözőségek közötti eligazodás érdekében Palt és emberei most azt tanulmányozzák, hogy mit gondolnak a fenntartható fejlődésről az egyes piacokon. „Bele kell látnunk a világon a fogyasztók fejébe ahhoz, hogy pontosan meghatározhassuk, hogyan viszonyuljunk hozzájuk.” Ennek részeként a kommunikációban kiemelhetjük az újrahasznosítás vagy a vízfogyasztás jelentőségét annak megfelelően, hogy a helyiek mennyire érzékenyek ezekre a kérdésekre.

Lehet többet termelni úgy, hogy közben csökkentjük a környezeti hatást? A cél elérhető, de csak akkor, ha a fenntartható fogyasztásba a fogyasztók is beszállnak. A L’Oréal fogadni mer rá, hogy ez meg fog történni, és azzal számol, hogy 2020-ig egy milliárd új fogyasztója lesz, miközben továbbra is megvalósítja környezeti céljait.