A L'Oréal egyedi masszázseszköz megalkotásával használja fel a mechanobiológiai felfedezések eredményeit az öregedésgátló technológiák határainak kiszélesítésére
A Csoport

Szingapúr, 2017. április 4. – A Szingapúri Mechanobiológiai Intézettel (MBI) és az ottani Orvosbiológiai Intézettel (IMB) folytatott 9 éves kutatási együttműködés után a Langevin Intézet, a párizsi Denis Diderot Egyetem, valamint a L’Oréal Kutatási és Innovációs részlege bemutatták a legelső, mechanobiológiai felfedezések eredményeire építkező bőrápolási eszközt, egy olyan egyedi masszázsfejet, amely öregedésgátló hatást fejt ki a ráncokra valamint az arc, az ajkak és a nyak kontúrjaira.

Massage device

A mechanobiológia  a szövetek mechanikus (vibrációval, csavarással, nyújtással végzett) stimulációját, valamint a szövetek erre a hatásra adott reakciójának megfigyelését jelenti. A L’Oréal kutatási és innovációs csapatainak először vált lehetővé, hogy felhasználják e kutatási terület eredményeit a bőrre, létrehozva egy olyan eszközt, amely képes visszafordítani az öregedés jeleit.

 

A L’Oréal Kutatási és Innovációs részlege együttműködött a szingapúri Mechanobiológiai Intézettel, hogy jobban megértsék a mechanikai stimulusok hatását a bőr sejtjeire, és hogy miként lehet ezeket az eredményeket alkalmazni a szépségápolási eszközökben. Számos kutatással eltöltött év után a L’Oréal Kutatás és Fejlesztés részlege felfedezte, hogy a vibráció a bőrszövet két alapvető tulajdonságát képes módosítani: erősíti a dermális-epidermális kötést és növeli az extracelluláris mátrix termelését. A legjobb eredményeket 75 Hz-es frekvenciánál figyelték meg, ez az az optimális frekvencia, amely 9000 mikromasszázst képes generálni percenként. A Langevin Intézettel együttműködve a L’Oréal kutatói fejlett képalkotó technikákat alkalmaztak a vibrációs mozgás bőrre gyakorolt hatásának tanulmányozására in vivo és ex vivo körülmények között, valamint e hatás optimalizálására. Végül a L’Oréal amerikai Kutatási és Innováció csapatai megalkottak egy hárompontos masszázsfejet, amely képes a stimuláció maximalizálására. A klinikai vizsgálatok megerősítették, hogy a bőröregedés számos klinikai jele megváltozott, elsősorban az arc szélén lévő bőr rugalmassága és feszessége. Valamennyi eredményt publikálták 2017-ben a PlosOne folyóiratban: http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0172624

 

„A kutatások most először igazolták, hogy a mechanikai stimulációnak van biológiai hatása a bőr egészére, és hogy ezek a hatások nagyban függnek a stimuláció frekvenciájától. Több mint öt évbe és a világ számos részéről származó csapatok együttes munkájába telt, hogy megalkossunk egy olyan eszközt, amely közvetlenül a mechanobiológiai kutatások eredményére épül” – magyarázta Elisa Caberlotto, a L’Oréal Kutatás és Innováció részleg instrumentális kozmetikumokkal foglalkozó részének projektmenedzsere.

Kattintson ide az Elisa Caberlottoval készült interjú megtekintéséhez.

 

„A mechanobiológiának ezen területe nagymértékben inspirált minket egy olyan formabontó innováció létrehozásában a szépségipar világán belül, amely által megnyílik a lehetőség a ráncok és a megereszkedett bőr kezelésére drasztikus beavatkozások nélkül”, – mondta Jacques Leclaire, a L’Oréal tudományos igazgatója.

 

Kattintson ide a Jacques Leclaire-rel készült interjú megtekintéséhez.

A L’Oréal Clarisonic márkáján belül, amely vezető a szonikus bőrápolási eszközök között, a Smart Profile Uplift termékkel mutatják be ezt az innovatív mechanobiológiai technológiát Európában és Ázsiában idén, április és szeptember között. Kanadában és az Egyesült Államokban 2017 márciusa óta érhető el.

A L'Oréalról

A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfoliójában 34 nemzetközi, sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2016-ban 25,8 milliárd eurós forgalmat generált és 89,300 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: a tömegpiacon, drogériákban, gyógyszertárakban, fodrászszalonokban, repülőtéri üzletekben, illetve saját márkaboltokban.

Kutatás és fejlesztés, és egy 3870 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal új fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül.

www.loreal.com