A magyarországi közgazdász hallgatók számára a Google, az Apple, és a L'Oréal a legvonzóbb munkaadó.

2016. 11. 10. - A magyarországi közgazdász hallgatók számára a Google, az Apple, és a L'Oréal a legvonzóbb munkaadó. Az Universum Student Research 2016-os közvélemény-kutatásából az is kiderült, hogy a diákok azokat a munkaadókat tartják különösen vonzónak, amelyek szakmai tréningeket és továbbképzést is kínálnak. A munkaadók brandingjével foglalkozó vállalkozás 2015. decembere és 2016. májusa között 36 magyarországi egyetem és főiskola 7 291 diákját kérdezte meg a munkaadókról való véleményéről, a munkaadók vonzerejéről, valamint a munkával és a karrierrel kapcsolatos elvárásáról.
A magyarországi diákok mindenekelőtt az alábbi szempontokat tartják fontosnak munkakeresés során:
1. Szakmai tréningek és továbbképzés biztosítása
2. Attraktív alapfizetés
3. A jövőben megszerezhető magas jövedelem
4. Teljesítmény elismerése
5. Fejlődést támogató vezetés
6. Inspiráló cél
7. Biztos állás
8. Jó referencia a jövőbeni karrierhez
Az L'Oréal a harmadik helyen a leendő közgazdászok körében
A kutatás, az oktatás, a képzés és továbbképzés területei után a magyar diplomások számára a második legkedveltebb ágazat a média, a reklám, a szerkesztőségi és PR munka. Harmadik helyen a közszolgálat és az államigazgatás áll. A közgazdaságtudományt hallgató diákok körében két IT-cég áll a legvonzóbb munkaadók listájának élén: a Google (1. helyen) és az Apple (2. helyen). Ezeket követi a L'Oréal a 3. helyen.
UNIVERSUM – a világ vezető vállalata a munkaadói branding területén
Az Universum független tanácsadó cég a munkaadói branding vezető nemzetközi szakértője. Az Universum több mint 28 év óta széles körű támogatást nyújt a vállalati munkaadói márka fenntartható erősítéséhez, valamint a megfelelő tehetségek megszerzéséhez és megtartásához. Az Universum kutatási, stratégiai tanácsadási és kommunikációs megoldásokat magában foglaló szolgáltatásait több mint 1700 munkaadó veszi igénybe. Az Universum 2016-ban a világ 58 országában több mint 1,5 millió diákot és fiatal szakembert kérdezett meg a potenciális munkaadókkal kapcsolatos preferenciájáról, karrierjével kapcsolatos elképzeléseiről és kommunikációs szokásairól. Magyarországon 7 291 diák vett részt a felmérésben. Az Universum tanulmánya ezáltal mind világviszonylatban, mind Magyarországon a munkaadói branding legnagyobb felmérését foglalja össze.