A L’Oréal bejelentette új, „széndioxid-kibocsátást ellentételező” célkitűzését 2020-ig

Carbon Balanced

Clichy, 2015. szeptember 3. – Megerősítve elkötelezettségét a klímaváltozás elleni harc iránt, a L’Oréal bejelentette célját, hogy 2020-ra „széndioxid-kibocsátást ellentételező” vállalattá fejlődik. A Csoport célja, hogy fenntartható beszerzési projektjein keresztül a tevékenységei során kibocsátott üvegházhatást okozó gázok mennyiségének megfelelő széndioxid-megtakarítást generáljon.

A bejelentés Nicolas Hulot- a Francia Köztársaság elnökének a Föld Védelméért felelős különleges küldötte, a Nicholas Hulot Alapítvány Elnöke –, valamint Christian de Perthuis – a párizsi Daphne Egyetem Professzora és a Klíma Gazdasági Kar megalapítója - jelenlétében történt.

Jean-Paul Agon, a L’Oréal elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „Három hónappal a COP 21 (Párizsi Konferencia a Klímaváltozásról 2015) előtt a megújult vállalás jól mutatja a L’Oréal elköteleződését a klímaváltozás elleni harcban. A kezdeményezés bizonyítja, hogy a Csoport innovációs erejét arra a célra használja, hogy egy fő környezeti kihívással nézzen szembe, beszállítóival és közösségeivel karöltve. A vállalatoknak vezető szerepet kell vállalniuk abban, hogy megoldást keressenek napjaink kihívásaira.”

Nicolas Hulot, a Francia Köztársaság elnökének a Föld Védelméért felelős különleges küldötte és a Nicholas Hulot A Természetért és az Emberiségért Alapítvány Elnöke szerint: „A vállalatoknak felelősségük és meghatározó szerepük van a globális felmelegedés elleni harcban. Ha a COP 21 képes lenne összekovácsolni egy országok és vállalatok közötti együttműködést az alacsony széndioxid-kibocsátású gazdaságért, az emberiség történetének egy új fejezete vehetné kezdetét.”

Christian de Perthuis, a párizsi Daphne Egyetem professzora és a Klíma Gazdasági Kar alapítója, aki egyben a L’Oréal által összeállított szén-szakértők bizottságának elnöke, így nyilatkozott: „A L’Oréaléhoz hasonló önkéntes kezdeményezések, amelyek az alacsony széndioxid-felhasználású üzleti modelleket favorizálják, a kísérletezés és az innováció szempontjából felbecsülhetetlen értékűek. Ahhoz, hogy még szélesebb körben elterjedjenek, a COP 21 eredményeképp egy olyan nemzetközi egyezménynek kell születnie, amely a megfelelő gazdasági kezdeményezéseket nyújtja.”

2015 óta a L’Oréalnak sikerült a tevékenységei során felszabaduló CO2 kibocsátás abszolút értékét 50%-kal csökkentenie, miközben a termelése ugyanebben az időszakban 22%-kal nőtt. A L’Oréal tovább szándékozik folytatni a CO2-kibocsátást csökkentő programját, melynek célja a 60%-os csökkentés elérése, és elhatározta, hogy ezt a programot egy olyan innovatív tervvel bővíti tovább, melynek célja további széndioxid-megtakarítás elérése a nyersanyag-beszállítóival együttműködésben.

  • - Egy alacsony széndioxid-kibocsátású beszerzési modell irányában

Több projekt is indult a Csoport beszerzési programjának alacsony széndioxid-felhasználású modellé való átalakítása érdekében: az ellátási lánc energiahatékonyságának javítása, a produktív alacsony széndioxid-felhasználású mezőgazdasági gyakorlatok népszerűsítése és erdőgazdálkodási projektek.
Burkina Faso falvaiban, ahol közel 22 000 nő gyűjti a magvakat a shea vaj előállításához, a L’Oréal kevesebb fafelhasználást igénylő, fejlettebb tűzhelyekkel segíti majd munkájukat. A kezdeményezés segíti majd a tevékenységek széndioxid-lábnyomának csökkentését, hozzájárul majd az erdőirtás elleni harchoz és a termelők számára gazdasági megtakarításokat eredményez majd. A projekt az Olvéa csoporttal, a L’Oréal fenntartható működésű shea vaj ellátójával együttműködésben fog megvalósulni.

Indonézia Jambi levű tartományában, ahonnan a L’Oréal beszerzi a parfümökhöz használt pacsulit, a Firmenich-el együttműködésben hozzák létre az egyedülálló, fenntartható modellt, ahol a pacsuli és fahéj növényeket együtt termesztik. A cél, hogy optimalizálják a mezőgazdasági földterület használatát úgy, hogy a termelőknek további rendszeres jövedelemforrást biztosítanak, ezáltal elkerülve a farmterület terjeszkedését és határt szabva az erdőirtásnak.

  • - Új széndioxid-mérő módszer és nemzetközi szakértők bizottsága

Ennek az új folyamatnak az értékeléséhez, melyet folyamatosan terjesztetnek ki a Csoport minden fenntartható beszerzési programjára, a L’Oréal nemzetközi széndioxid-beszámítási szabványokból merített ihletet. Annak érdekében, hogy a programok hatékonyak legyenek és azért, hogy segítsék a csapatokat a projektek megvalósításában, a L’Oréal, Christian de Perthuis, a Párizsi Dauphine Egyetem professzorának és a Klíma Gazdasági kar alapítójának vezetésével létrehozott egy nemzetközi szén-specialistákból álló szakértői bizottságot. Ez a bizottság évente egyszer fog ülésezni, hogy felügyelje a használt „ad hoc” tudományos módszereket és értékelje az eredményeket, melyeket évente publikálnak majd.

A L’Oréalról

A L’Oréal 105 év óta elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfoliójában 32 nemzetközi, sokszínű és egymást kiegészítő márkát számlál. A Csoport 2014-ben 22,5 milliárd eurós forgalmat generált és 78 600 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: a tömegpiacon, drogériákban, gyógyszertárakban, fodrászszalonokban, repülőtéri üzeletekben, illetve saját márkaboltokban.

Kutatás és fejlesztés, és egy 3700 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket és az elkövetkezendő években egy milliárd új fogyasztót szerezzenek. A L’Oréal új fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül. www.loreal.com

A Sharing Beauty With All programról

A Jean-Paul Agon által 2013. októberében bejelentett Sharing Beauty With All program a L’Oréal négy stratégiai elköteleződési területre fókuszál:

  • - Fenntartható innováció oly módon, hogy a L’Oréal termékek 100%-ának javuljon a környezeti vagy társadalmi hatása
  • - Fenntartható termelés oly módon, hogy 60%-kal csökkenjen az üvegházhatású gázok kibocsátása abszolút értékben, valamint az egy termékre jutó vízfelhasználás és hulladék-kibocsátás.
  • - Fenntartható fogyasztás: A fogyasztókban tudatosítani fogyasztásuk, felhasználásuk környezeti és társadalmi hatásait.
  • - Fenntartható fejlesztés: A növekedés megosztása a munkavállalókkal, a beszállítókkal és a bennünket körbevevő közösségekkel

További részletek a Sharing Beauty With All Progress Reportban (angol vagy francia nyelven): http://www.sharingbeautywithall.com/en