Partnerek

subtopic5_partners
subtopic5_partners

1/ A SZERVEZETEK, AMELYEKKEL EGYÜTTMŰKÖDÜNK

EDGE
Az EDGE (Gazdasági Többlet a Nemek Közötti Egyenlőségért) kifejlesztette a világ vezető értékelési módszerét és üzleti tanúsítási szabványait a nemek közötti egyenlőség tekintetében. Az EDGE tanúsítási eljárás arra szolgál, hogy segítse a szervezeteket a nők és férfiak számára optimális munkahely megteremtésében, valamint támogassa őket abban, hogy maximálisan kihasználják a nemek közötti egyenlőség előnyeit. Az EDGE módszertana öt fő területet ölel fel: egyenlő munkáért egyenlő bérek, munkaerő-toborzás és előléptetés, vezetőképzés és -mentorálás, rugalmas munkaidő és vállalati kultúra.

Partnerség a L’Oréallal
2014-ben a L’Oréal megkezdte az EDGE tanúsítási eljárását az indiai, brazil, az Egyesült Államok-beli, az orosz és egyéb országokban lévő leányvállalataiban. 2017-ben az EDGE megújította a tanúsítást az Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Indiában és Oroszországban található leányvállalatok részére.

GEEIS
A GEEIS (Európai és Nemzetközi Nemek Közötti Egyenlőségi Norma) az európai és nemzetközi vállalatok egy csoportja által kialakított irányadó érték. Célja a nemek közötti egyenlőség fejlesztése, kezelése és előmozdítása leghatékonyabb módjainak tanúsítása és közzététele. A GEEIS címke azon cégek számára készül, amelyek e cél mellett kívánnak elköteleződni, és HR stratégiájuk szerves részévé kívánják tenni, valamint azon cégek számára, amelyek arra törekszenek, hogy kezdeményezéseiket egy független szervezet vegye nyilvántartásba és validálja. A 2010-ban létrehozott GEEIS címke 2016-ban terjedt el világszerte.

Partnerség a L’Oréallal
A L’Oréal alapító tagja az Arborus Fund alapítványnak, amely a GEEIS ellenőrzéseket végzi. A L’Oréal számára a célkitűzés biztosítani, hogy a férfiak és nők közötti egyenlőség olyan módszerek alapján valósuljon meg, amelyek összhangban vannak a Csoport HR politikájával. Jelenleg 23 L’Oréal leányvállalat és L’Oréal testület GEEIS-tanúsított.

EQUILEAP
Az Equileapet azért alapították, hogy elősegítse a nemek közötti egyenlőség létrejöttét a munkahelyen, befektetések, pénzügyi támogatás és szaktudás segítségével. A szervezet Nemzetközi Nemek Közötti Egyenlőségi Rangsora több, mint 3000 vállalatot értékel ki, amelyek együtt több, mint 2 milliárd USD piaci tőkével rendelkeznek 23 országban. Ez az eddig példa nélküli rangsor segít a befektetőknek megtalálni a nemek közötti egyenlőségben vezető vállalatokat, így a befektetéseik nem csak megtérülést hoznak, hanem a valódi társadalmi változásokat is segítik. A rangsorolás 19 szempont szerint történik, ilyen többek között a bérezés, a vezetői pozíciók betöltésének lehetőségei, a munkahelyi és az otthoni élet közötti egyensúly és a fizetett szülői szabadság.

Partnerség a L’Oréallal
2018-ban a L’Oréal lett a nemek szempontjából legkiegyensúlyozottabb vállalat Európában (Equileap nemzetközi rangsor).

MINDEN HARMADIK NŐ
2018 novemberében a L’Oréal elsőként csatlakozott a „Minden harmadik nő”-höz, az első európai szintű, a nemi alapú erőszak ellen küzdő vállalati hálózathoz. Ez a Kirekesztés Elleni Küzdelem Alapítvány (FACE) és a Kering Alapítvány társ-vezetésével létrejött kezdeményezés a Nemek Közötti Egyenlőségért és a Diszkrimináció Elleni Küzdelemért Felelős Államigazgatási Minisztérium pártfogásával szerveződött.

ILO
Az 1919-ben alapított, és jelenleg az ENSZ egyetlen háromoldalú ügynökségeként, az ILO leülteti egymás mellé az ENSZ 187 országának kormányait, munkáltatóit és a munkavállalói képviselőit. Az ügynökség elősegíti a párbeszédet a három fél között, meghatározza a munkahelyi normákat, valamint olyan irányelveket és programokat alakít ki, amelyek támogatják a tisztességes foglalkoztatást és munkahelyi körülményeket minden férfi és nő számára.

Partnerség a L’Oréallal
A L’Oréal 2010 óta aktív tagja az ILO-nak, és az első vállalatok egyike volt, amely 2015-ben aláírta a szervezet Globális Üzleti és Fogyatékossági Hálózat Egyezményét. A nemzetközi vállalatoknak, nemzeti munkáltatói szervezeteknek, üzleti szervezeteknek és fogyatékossággal élő személyek szervezeteinek (DPO-k) ez a hálózata együtt munkálkodik azon, hogy előmozdítsa a fogyatékosság befogadását a munkahelyeken.

ENAR
Az ENAR egy páneurópai hálózat, amely a faji egyenlőséget szorgalmazza és segíti az antirasszista társaságok együttműködését a kontinensen. Európában az egyetlen ilyenfajta szervezetként az ENAR volt az első, amelyet 1998-ban alulról szerveződő aktivisták alakítottak, erőiket egyesítve, hogy lobbizzanak az EU jogalkotóknál, hogy határozott intézkedéseket hozzanak a faji egyenlőség érdekében.

Partnerség a L’Oréallal
A L’Oréal támogatja az ENAR-t, részt vesz rendezvényein és konferenciáin, amelyeken az etnikai és kulturális sokféleség munkahelyi növelését célzó bevált módszereket tárják fel.

EURÓPAI FOGYATÉKOSSÁGI HUB
Az Európai Fogyatékossági Hub új kezdeményezés a Fenntartható Növekedésért és a Társadalmi Innovációért, amelyet a spanyol Fundación ONCE alapítvány vezet, és az uniós Szociális Alap társfinanszírozza. A projekt 2017-2020 között működik és a határokon átnyúló és nemzetközi hatásra irányul.

Partnerség a L’Oréallal
A L'Oréal egyike az Európai Fogyatékossági Hub alapító partnereinek, és olyan nemzetközi vállalatokkal osztozik a tagságon, amelyeket a fogyatékossági és fenntartható kérdésekben referenciaértékű szervezeteknek tekintenek.

EVE
Az EVE a Danone által a nők szerepének erősítésére létrehozott szeminárium. A szeminárium célja, hogy lehetővé tegye a nők számára, hogy inspiráló és motiváló vezetői készségeiknél fogva változtatásokat vigyenek végbe a vállalatuknál.

Partnerség a L’Oréallal
A L’Oréal 2010 óta az EVE szemináriumok aktív résztvevője. 2017 decemberében létrejött egy EVE képviselet Ázsiában, egy másik pedig elindult Afrikában.

ENSZ NEMZETKÖZI LMBTI NORMÁK
Ezen normák célja, hogy útmutatást nyújtsanak az üzleti közösségnek a leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű és interszexuális (LMBTI) személyek elleni diszkrimináció legyőzésében.

Partnerség a L’Oréallal
2018-ban a L’Oréal támogatja ezeket a normákat. Ez a kezdeményezés összhangban van a Csoport Etikai Alapelveivel, az emberi jogok melletti régóta fennálló elkötelezettségével és a hosszú távú proaktív Sokszínűség és Befogadás stratégiájával.

ALAPELVEK A NŐK SZEREPÉNEK ERŐSÍTÉSÉHEZ
Az Alapelvek a nők szerepének erősítéséhez az ENSZ-beli nők és az ENSZ Globális Megállapodásának együttműködése. Az alapelveknek ez a sora egyfajta ajánlott üzleti iránymutatás arról, hogyan lehet a nők szerepét erősíteni a munkahelyeken, a piacon és a közösségben.

Partnerség a L’Oréallal
2014-ben Jean Paul Agon, a L’Oréal Csoport vezérigazgatója aláírta ezeket az Alapelveket, ezáltal igazolva erős etikai elkötelezettségét az emberi jogok, a sokszínűség, a társadalmi felelősségvállalás és különösen az esélyegyenlőség mellett.



2/ AZ ÁLTALUNK TÁMOGATOTT SZERVEZETEK ÉS KÖZÖSSÉGEK

A L’Oréal világszerte támogat szervezeteket, amelyek a sokszínű és befogadó környezetet bátorítják. A hátrányos helyzetű nők számára készült szponzoráló mentori programoktól kezdve az etnikai kisebbségeket támogató segélyező társaságokig olyan partnereket választottunk, akik lehetővé teszik számunkra, hogy betöltsük felelős vállalati állampolgári feladatainkat.

A helyi közösségeket is próbáljuk támogatni, hogy gazdaságilag fejlődjenek, különösen az ezekben a közösségekben élő nők. A fenntartható fejlődés fokozására tett erőfeszítése keretében a L’Oréal egyre több tisztességes kereskedelemből, szolidáris forrásból származó nyersanyagot szerez be a helyi szövetkezetektől és gazdálkodóktól, akiknek méltányos munkadíjat garantálnak.

Embereket segítő szervezetek vezetése
Világszerte jelenlévő Csoportként úgy véljük, kötelességünk csatlakozni, és ahol lehetséges, felvállalni a vezetői szerepet a befogadás és a méltányosság mellett elkötelezett szervezetekben és ügynökségekben.

Márkáink

A Kiehl's az Autism Speaks partnerséget támogatja, amely az autisták képviseletét segíti elő világszerte.

A Garnier az UNICEF -et támogatja a vészhelyzetben lévő gyermekek segítésében.

Az Urban Decay a Siket Személyek Svájci Szövetségét támogatja egy programon keresztül , amely siket üzleti szépségápolási tanácsadókat képez ki pozíciók betöltésére a L’Oréal Svájccal együtt.

A Maybelline a Consorvent támogatja , Venezuela nemzeti szervezetét, amely siket emberek jogaiért küzd egy sor jelnyelvi oktatóanyaggal a Lift up Your Eyes (Emeld fel a tekinteted) kampányhoz.

Leányvállalataink

A L’Oréal USA az Emberi Jogok Kampányt támogatja a leszbikus, homoszexuális, biszexuális és transznemű munkavállalók számára releváns munkahelyi szabályzatok előmozdításában. A HRC Vállalati Egyenjogúsági mutatója a L’Oréalnak a legmagasabb pontszámot, 100%-ot ítélte meg, és a vállalatot a „Legjobb Munkahelyek az LGBT Egyenlősége szempontjából” közé sorolta.

A L’Oréal Mexico a Juntost támogatja azáltal hogy még több fogyatékkal élő személyt fogad be csapatainkba.

A L’Oréal Brazil a Dream Learn Worköt támogatja az Inspirando Sonhos program népszerűsítésével, amely a lehetővé teszi a hátrányos helyzetű diákok számára, hogy a L’Oréal csapattagjainak mentorálásával felfedezzék a vállalat világát.

A L’Oréal Portugália a Salvador Associationt támogatja a fogyatékkal élő munkavállalók számára befogadóbb munkakörnyezet megteremtésének segítésében.

A L’Oréal France az ARPEJH-et támogatja , amely fogyatékkal élő fiatalokat segít az iskolából a szakmai életbe való átállásban rendszeres műhelymunkával és szemináriumokkal a L’Oréal központjában.

A L’Oréal Kenya a Albinism Association of Kenyát (ASK) támogatja az albínó személyek gazdasági és szociális szerepvállaláshoz segítésében. A L'Oréal East Africa csapattagok egy csapat középiskolai és egyetemi diákot mentorálnak.

A L’Oréal Oroszország a Perspektivát támogatja a fogyatékkal élők nagyobb szabadságának és jobb életminőségének előmozdításában.

A L’Oréal Chile a Prohumanát támogatja a sokszínűség kiterjesztésében a munkaerő-toborzásban munkaértekezleteken és megbeszéléseken keresztül.